معرفی برند بهرو
محتواها
بریم سراغ یکی دیگه از برندهای گروه صنعتی کثیر.
موتور سیکلتهای این شرکت با برند تجاری بهرو عرضه میشه، از نوع شهری و یه مدل دو منظوره یا همون تریل خودمونه.
مدلهای بهرو مثل رهرو، از ویژگیهای اقتصادی و کارآمد بودن پیروی میکنه.
البته واقعا دلیل اینکه کثیر اومده دو مدل رو که مثل همه، با دو تا اسم معرفی کرده معلوم نیست.
البته فقط اون این کارو نکرده.
شرکتهای دیگه هم این کارو میکنن، مثل نیرو موتور که هم برند احسان رو داره و هم برند پرواز.
شرکت مادر
کثیر موتور که از سال ۱۳۸۱ فعالیت خودش رو تو صنعت وسایل نقلیهی موتوری شروع کرده، نماینده موتورهای هیرو هندوستانه و سال ۱۳۹۶ مجوز واردات این محصولات رو گرفته.
کل برندهای داخلی که کثیر موتور سیکلتهاش رو با اسم اون عرضه میکنه؛ رهرو، کریستال، و بهرو هستن.
اما بریم ببینیم این بهرو که کلا ۳ تا مدل داره، کدوما هستن و مشخصاتشون رو بررسی کنیم.
موتور سیکلت بهرو مدل CG 125cc
مدل اول و پرفروش رهرو، موتور سیکلت طرح هوندا ۱۲۵ سی سی.
کلا موتورهای هوندا طرفدارای زیادی دارن، مخصوصاً کسایی که با موتور کار میکنن.
دلیل اصلیش هم، پایین بودن استهلاک، مصرف سوخت و هزینههای دورهای موتوره. بهرو ۱۲۵ سی سی، از یه انجین ۱۲۴ سی سی، تک سیلندر، چهار زمانه و هوا خنک بهره میبره.
قدرت خروجی این موتور حدود ۹ اسب بخار در ۸۰۰۰ دور در دقیقهاس و گشتاورش هم حدود ۸.۵ نیوتنمتر در ۶۵۰۰ دور در دقیقه.
جدول مشخصات فنی بهرو ۱۲۵ سی سی
حجم انجین | ۱۲۴ سی سی |
نوع انجین | ۴ زمانه، تک سیلندر، هوا خنک |
سیستم سوخت رسانی | انژکتوری |
استارت موتور | هندلی / برقی |
ترمز جلو | کاسهای |
ترمز عقب | کاسهای |
کمک جلو | هیدرولیکی |
کمک عقب | دوبل کمک فنر |
حداکثر سرعت | ۹۲ کیلومتر بر ساعت |
ظرفیت باک | ۹ لیتر |
مصرف سوخت | ۲.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر |
وزن خالص | ۹۷ کیلوگرم |
ابعاد (طول، عرض، ارتفاع) | ۱۹۰*۷۴*۱۰۴ سانتیمتر |
گیربکس | ۴ سرعته دستی |
موتور سیکلت بهرو مدل CG 150cc
یه تفاوتی کثیر بین برند رهرو و بهرو گذاشته، عرضهی نسخههای دیگه طرح هونداست.
نسخهی ۲۰۰ سی سی رو با برند رهرو معرفی کرده و نسخهی ۱۵۰ سی سی طرح هوندا رو با برند بهرو معرفی کرده.
۱۵۰ در اصل ارتقا یافتهی ۱۲۵ سی سیه و توان و قدرت بیشتری هم نسبت به CG 125 داره. ولی متقابلاً مصرف سوخت و استهلاکش یکم بیشتره.
بهرو CG 150 طرح هوندا، از یه انجین ۱۴۹ سی سی، تک سیلندر، چهار زمانه و هوا خنک ساخته شده و میتونه حداکثر قدرت حدود ۱۰ اسب بخار در ۸۲۰۰ دور در دقیقه و گشتاور حدودی ۱۰.۳ نیوتنمتر در ۶۴۰۰ دور در دقیقه تولید کنه.
اما یکی از ضعفهای این موتور و نسخهی ۱۲۵، سیستم ترمزشونه.
بیشتر طرح هونداهای با حجم ۱۲۵ سی سی موجود تو بازار، ترمزشون کاسهایه. ولی برای ۱۵۰ بهتر بود که از دیسک استفاده کنن.
البته بعضی مدلها داره دیسکی میشه.
جدول مشخصات فنی بهرو ۱۵۰ سی سی
حجم انجین | ۱۴۹ سی سی |
نوع انجین | ۴ زمانه، تک سیلندر، هوا خنک |
سیستم سوخت رسانی | انژکتوری |
استارت موتور | هندلی / برقی |
ترمز جلو | کاسهای |
ترمز عقب | کاسهای |
کمک جلو | هیدرولیکی |
کمک عقب | دوبل کمک فنر |
حداکثر سرعت | ۹۵ کیلومتر بر ساعت |
ظرفیت باک | ۹ لیتر |
مصرف سوخت | ۲.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر |
وزن خالص | ۱۰۳ کیلوگرم |
ابعاد (طول، عرض، ارتفاع) | ۱۸۷*۷۸*۱۰۵ سانتیمتر |
گیربکس | ۵ سرعته دستی |
موتور سیکلت بهرو مدل تریل GY 200
تنها موتور دو منظورهی ایرانی یا مونتاژ شدهی شرکت کثیر، همین مدل تریل GY 200 هست که بهش بهرو ۲۰۰ سی سی هم میگن.
دو منظورهها یا اصطلاحا تو ایران تریل، موتور سیکلتهایی هستن که هم برای استفاده تو جادهی آسفالت مناسبن و هم برای استفاده تو جادههای ناهموار.
این موتور رقبای زیادی هم داره تو سبک خودش داره. مدلهایی مثل تریل روان، بهپر عرفان سیکلت و … .
GY 200 بهرو، از یه انجین ۱۹۹ سی سی، تک سیلندر، چهار زمانه و هوا خنک ساخته شده که میتونه به صورت حدودی قدرتی معادل ۱۴.۶ اسب بخار در ۸۰۰۰ دور در دقیقه و گشتاوری معادل ۱۳.۹ نیوتنمتر در ۶۵۰۰ دور در دقیقه تولید کنه.
حداکثر سرعتش هم به گفته شرکت عرضه کننده، ۹۶ کیلومتر بر ساعته.
جدول مشخصات فنی بهرو تریل ۲۰۰ سی سی
حجم انجین | ۱۹۶ سی سی |
نوع انجین | ۴ زمانه، تک سیلندر، هوا خنک |
سیستم سوخت رسانی | انژکتوری |
استارت موتور | هندلی |
ترمز جلو | دیسکی |
ترمز عقب | دیسکی |
کمک جلو | هیدرولیکی |
کمک عقب | تک کمک فنر |
حداکثر سرعت | ۹۶ کیلومتر بر ساعت |
ظرفیت باک | ۸ لیتر |
مصرف سوخت۳.۵ | ۳.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر |
وزن خالص | ۱۳۳ کیلوگرم |
ابعاد (طول، عرض، ارتفاع) | ۲۱۳*۸۰*۱۱۹ سانتیمتر |
گیربکس | ۵ سرعته دستی |
حرف آخر
کلا بهرو، برعکس رهرو، ۳ تا مدل داره، که دوتاش طرح هوندا و یکیش هم تریله.
نه تنوع خاصی داره و نه تکنولوژی خاصی داره که بخوایم روش مانور بدیم.
یه جورایی اومده ۳ تا موتور محبوب و پرفروش ایران رو ساخته و بس.
حتی تو سایت خودش، تریل GY 200 رو هم زده هواخنک.
البته اگه مایع خنک بود، صد درصد گرونتر میشد و میشه ازش به عنوان یه برند اقتصادی اسم ببریم.
رنج قیمتیشون هم جوریه که میشه بدون پیش پرداخت، راحت قسطی خرید.
میتونین یه سر به صفحه خرید اقساطی موتور سیکلت بزنین و شرایطش رو اونجا کامل ببینین. امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه.
اگه سوال یا نظری در این خصوص دارین، در قسمت کامنتها با ما درمیون بزارین 😊