فروشگاه اینترنتی انواع موتور سیکلت جدید {نقد و اقساط}
0 محصولات نمایش سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

معرفی برند گلکسی Galaxy

برند گلکسی - اس وای ام

تو این مقاله قراره سراغ یکی از برندهای شرکت نیرو موتور بریم.

 

موتورهای این شرکت به چند دسته‌ کلی تقسیم می‌شن. یکی برندهای خارجی و یکی هم برندهای داخلی.

 

کم پیش میاد که یه شرکت بیاد یه برندی رو وارد کنه و اونو با برند خودش عرضه کنه.

 

موتور سیکلت گلکسی یکی از همین برندهاست.

 

نیرو موتور اولِ کار محصولات برند اصلی رو با نام گلکسی عرضه کرد و آروم آروم یه سری محصولات خودش رو هم با این برند معرفی کرد.

 

مثل موتور سیکلت طرح آیروکس که با برند گلکسی اونو می‌شناسیم. ولی چرا گلکسی آخه؟

 

گلکسی رو وقتی سرچ می‌کنی، اول گوشی‌های سامسونگ میاد صفحه اول گوگل! یعنی واقعا به این قضیه‌ی برند سازی توجهی نکردن؟

 

بی‌خیال، بریم ببینیم این موتورها ساخت کدوم کشور هستن؟

 

گلکسی ساخت کشور تایوان

 

گلکسی ساخت کجاست؟

شرکت اصلی محصولات اولیه‌ گلکسی که نیرو موتور عرضه می‌کنه، شرکت SYM تایوانه.

 

موتور سیکلت‌های SYM توسط چندتا شرکت ایرانی وارد می‌شه که حالا هر کدوم از این شرکت‌ها، رو بعضی مدل‌ها تمرکز دارن.

 

کلا SYM سعی کرده از تموم کلاس‌ها و مدل‌ها موتور بسازه.

 

یعنی خود شرکت، رو ساخت موتور سیکلت تمرکز داره. اما این وسط، نیرو موتور، رو چندتا از موتورهای حجم بالای SYM کار می‌کنه.

 

اون سعی کرده موتورهای خاص این شرکت رو وارد کنه و با قیمت مناسب‌تری که نسبت به برندهای خارجی دیگه دارن، یه رقابت بین مدل‌ها به وجود بیاره.

 

حالا سوالی که پیش میاد این هستش که رقابت با کدوم برندها؟

 

گلکسی با کدام برندهای موتور سیکلت در ایران رقابت دارد

 

گلکسی با کدوم برندها رقابت مستقیم داره؟

موتورهای گلکسی رو می‌تونیم بین موتورهای اصلی و طرح معرفی‌شون کنیم.

 

تو مدل‌های نِیکِد، اولین رقیب این برند، موتورهای بنلی، البته نه همه مدل‌هاش.

 

NA 180cc گلکسی یا همون SYM، بین دوتا مدل TNT 150 و 180s بنلی که میشه گفت از ۱۵۰ قوی تره ولی از ۱۸۰ ضعیف‌تره.

 

از لحاظ قیمتی هم حدودا نزدیک همون ۱۵۰ هستش. اما دومین رقیب موتورهای نِیکِد گلکسی، برند CFmoto ئه که یه برند چینی محسوب می‌شه.

 

انصافا سی اف موتورهای خوبی می‌زنه. حالا چه از لحاظ طراحی بخوایم حساب کنیم، چه از لحاظ فنی.

 

این دو تا حدودی شبیه به همن و بیشتر برمی‌گرده به سلیقه‌ شما که کدوم رو انتخاب کنین.

 

نِیکِد رو بذاریم کنار، بریم سراغ اسکوترهای گلکسی. SYM سعی کرده اسکوترهاش رو تا حدودی نزیک به اسکوترهای هوندا و یاماها بزنه.

 

اما این کجا و آن کجا!! کلیات طراحی موتورهاش از این دوتا برند ژاپنی میاد، ولی تو جزئیات سعی کرده متفاوت و خاص باشه.

 

مثلا می‌شه گفت موتورهای SF و SR طرح کلیک هونداست و موتورهای J و JT200 طرح اسکوترهای یاماهاست.

 

اما این وسط نیرو موتور بعد از اینکه برند گلکسی رو معتبر کرد، اومد یه سری موتور طرح هم گذاشت تو لیست موتورهای گلکسی.

 

تا بتونه از اسم گلکسی که مردم به عنوان موتورهای SYM می‌شناسن، استفاده کنه.

 

تا به اینجا فهمیدیم که گلکسی از کجا اومده. حالا بریم موتورهایی که نیرو موتور با برند گلکسی عرضه می‌کنه رو معرفی کنیم.

 

موتور سیکلت گلکسی SYM JX249cc

گلکسی JX249 یه اسکوتر سنگین وزن با ابعاد بزرگه، که می‌شه تا حدودی اونو تو دسته‌ ماکسی اسکوتر قرار داد.

 

البته خود شرکت SYM این مدل رو تو دسته کُروزِر قرار داده.

 

موتور سیکلت JX 249، یه موتور با انجین ۲۴۹ سی سی، تک سیلندر و آب خنکه، که می‌تونه ۲۱ اسب بخار در ۷۵۰۰ دور در دقیقه قدرت و ۲۳.۵ نیوتن متر در ۵۵۰۰ دور در دقیقه گشتاور تولید کنه.

 

ترمزش هم در هر دو محور دیسکی و از سیستم ABS تو اون استفاده شده.

 

موتور سیکلت گلکسی SYM JX249cc

 

انجین ۲۴۹ سی سی
نوع انجین تک سیلندر، چهار زمانه، آب خنک
سیستم سوخت رسانی انژکتوری
ترمز جلو دیسکی / ABS
ترمز عقب دیسکی / ABS
تعلیق جلو تلسکوپی
تعلیق عقب دوبل کمک فنر
ظرفیت باک ۱۲ لیتر
حداکثر سرعت ۱۲۴ کیلومتر بر ساعت

 

موتور سیکلت گلکسی SYM JT200cc

 

موتور سیکلت گلکسی SYM JT200cc

گلکسی JT200، مدل به‌روز شده J200 هستش که نیرو موتور اونو عرضه می‌کنه و بهش جت ایکس ۲۰۰ هم میگن.

 

این موتور یه انجین ۱۹۷ سی سی، تک سیلندر، چهار زمانه و هوا خنک داره، که می‌تونه حداکثر قدرت ۱۱.۸ اسب بخار در ۸۰۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۱۲.۲ نیوتن متر در ۶۰۰۰ دور در دقیقه تولید کنه.

 

تو موتورهای SYM که تو ایران هست، JT از همه‌شون سرتره. البته اگه بخوایم JX رو در نظر نگیریم و اونو تو دسته‌ی موتورهای تورینگ قرار بدیم.

 

انجین ۱۹۷ سی سی
نوع انجین تک سیلندر، چهار زمانه، هوا خنک
سیستم سوخت رسانی انژکتوری
ترمز جلو دیسکی / ABS
ترمز عقب دیسکی
تعلیق جلو تلسکوپی
تعلیق عقب دوبل کمک فنر
ظرفیت باک ۷.۵ لیتر
حداکثر سرعت ۱۱۰  کیلومتر بر ساعت

 

موتور سیکلت گلکسی SYM J200cc

 

موتور سیکلت گلکسی SYM J200cc

 

خب همون طور که گفتیم، موتور سیکلت J200 نسخه‌ی قبلی JT200 با آپشن‌های کمتره.

 

اول بذارین یه عیب که تو طراحی این موتور هست رو براتون بگم.

 

شما وقتی سوار موتوری و تو ترافیک می‌خوای تعادل موتور رو با پاهات تنظیم کنی، اگه ترک‌نشین داشته باشه، جای پای ترک‌نشین میره رو اعصابت و این نشون دهنده ضعیف بودن طراحی این موتوره.

 

انجین گلکسی J200، ۱۹۷ سی سی، تک سیلندر، چهار زمانه و هوا خنکه، که می‌تونه ۱۱.۸ اسب بخار در ۸۰۰۰ دور در دقیقه قدرت و ۱۲.۲ نیوتن متر در ۶۰۰۰ دور در دقیقه گشتاور تولید کنه.

 

انجین ۱۹۷ سی سی
نوع انجین تک سیلندر، چهار زمانه، هوا خنک
سیستم سوخت رسانی انژکتوری
ترمز جلو دیسکی / CBS
ترمز عقب دیسکی
تعلیق جلو تلسکوپی
تعلیق عقب دوبل کمک فنر
ظرفیت باک ۷.۵ لیتر
حداکثر سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت

 

موتور سیکلت گلکسی SYM FX150cc

 

موتور سیکلت گلکسی SYM FX150cc

خب بریم سراغ یکی از موتورهای جذاب شرکت SYM تایوان. FX150 بیشتر به عنوان رقیب خود محصولات SYM شناخته می‌شه تا موتورهای اصلی یا طرح که تو بازار هست.

 

نه زیاد شبیه موتورهای وسپا هستش، نه زیاد شبیه کلیک و آیروکس ژاپنی‌هاست.

 

این موتور یه انجین ۱۴۹ سی سی، تک سیلندر، چهار زمانه و هوا خنک داره، که می‌تونه قدرتی معادل ۹.۴۱ اسب بخار در ۷۵۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۹.۶۷ نیوتن متر در ۶۰۰۰ دور در دقیقه تولید کنه.

 

انجین ۱۴۹ سی سی
نوع انجین تک سیلندر، چهار زمانه، هوا خنک
سیستم سوخت رسانی انژکتوری
ترمز جلو دیسکی / CBS
ترمز عقب دیسکی / CBS
تعلیق جلو تلسکوپی
تعلیق عقب دوبل کمک فنر
ظرفیت باک ۵ لیتر
حداکثر سرعت ۹۰ کیلومتر بر ساعت

موتور سیکلت گلکسی SYM SF180cc

 

موتور سیکلت گلکسی SYM SF180cc

کاملا مشخصه که SYM این موتور رو برای رقابت با مدل‌های دیگه خودش مثل لاکی ۱۸۰ زده.

 

SF در اصل اسمش سَمفونیه که نیرو موتور اونو با نام گلکسی SF عرضه می‌کنه.

 

این موتور از یه انجین ۱۶۹ سی سی، تک سیلندر، چهار زمانه و هوا خنک بهره می‌بره، که می‌تونه قدرت ۱۱.۲ اسب بخار در ۸۰۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۱۲ نیوتن متر در ۶۵۰۰ دور در دقیقه تولید کنه.

 

انجین ۱۶۹ سی سی
نوع انجین تک سیلندر، چهار زمانه، هوا خنک
سیستم سوخت رسانی انژکتوری
ترمز جلو دیسکی / CBS
ترمز عقب دیسکی / CBS
تعلیق جلو تلسکوپی
تعلیق عقب دوبل کمک فنر
ظرفیت باک ۵.۴ لیتر
حداکثر سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت

موتور سیکلت گلکسی SYM SR200cc

 

موتور سیکلت گلکسی SYM SR200cc

یکی از موتورهای SYM سری سَمفونی، موتور SR200 که با نام گلکسی SR عرضه می‌شه.

 

می‌شه گفت این موتور ترکیب مدل ویند و لاکیه، که عملا هم رقیب این موتور به حساب میان.

 

نکته‌ای که تو این موتور هست اینه که انجین این موتور اصلا تو رده ۲۰۰ سی سی نیست. ( دروغ میگن، می‌خوان بازار گرمی کنن).

 

نه فقط این مدل،‌ بلکه مدل‌های سری سَمفونی همشون انجینشون یکیه و اون عددی که روش می‌زنن نیست.

 

گلکسی SR200، یه انجین به حجم ۱۶۹ سی سی، تک سیلندر، چهار زمانه و هوا خنکه، که می‌تونه قدرتی معادل ۱۱.۲ اسب بخار در ۸۰۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۱۲ نیوتن متر در ۶۰۰۰ دور در دقیقه تولید کنه، داره.

 

انجین ۱۶۹ سی سی
نوع انجین تک سیلندر، چهار زمانه، هوا خنک
سیستم سوخت رسانی انژکتوری
ترمز جلو دیسکی / CBS
ترمز عقب دیسکی / CBS
تعلیق جلو تلسکوپی
تعلیق عقب دوبل کمک فنر
ظرفیت باک ۵.۵ لیتر
حداکثر سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت

 

موتور سیکلت گلکسی طرح آیروکس R155cc

تنها موتوری که واقعا برند گلکسی رو داره و SYM تولیدش نکرده، همین موتور طرح آیروکس نیرو موتوره.

 

بعد از اینکه دینو موتور سال ۹۷ برند SYM رو وارد ایران کرد و با استقبال خوبی روبه‌رو شد، بقیه شرکت‌های ایرانی رفتن سراغ این برند و هر کدوم هم گفتن ما نماینده‌ انحصاری این برندیم، که خب دروغ میگن.

 

موتور سیکلت گلکسی طرح آیروکس R155cc

 

نماینده انحصاری یعنی اینکه، هر وقت موتور مشکلی براش پیش بیاد، اون نمایندگی قطعات اون موتور رو کامل داره.

 

خب حالا کدومشون این قطعات رو دارن یا خدمات پس از فروش‌شون درسته؟

 

البته بماند که شرکت دینو برای برند SYM نسبت به بقیه شرکت‌ها بهتر عمل می‌کنه.

 

اما طرح آیروکس نیرو موتور! هیچ فرقی با طرح شرکت‌های دیگه نداره، ولی چون استقبال خوبی داشت، نیرو هم زد.

 

کلا نیرو موتور با همین ترفنداش شد بزرگ‌ترین تولید کننده موتور سیکلت در ایران.

 

 

موتور سیکلت گلکسی SYM NA180, NA250

خب تا به اینجا، موتورهای کلاس اسکوتر گلکسی رو معرفی کردیم. بریم سراغ موتورهای نِیکِد گلکسی یا همون SYM.

 

گلکسی سری NA شرکت اِس‌ وای ‌اِم رو دوتا مدل ازش زده، یکی ۱۸۰ و یکی هم ۲۵۰.

 

موتور ۱۸۰ گلکسی، یه انجین ۱۸۳ سی سی، تک سیلندر، چهار زمانه و آب خنک داره که می‌تونه حداکثر قدرت ۱۸ اسب بخار در ۸۷۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۱۵ نیوتن متر در ۷۵۰۰ دور در دقیقه تولید کنه.

 

موتور سیکلت گلکسی SYM NA180, NA250

 

اما NA250 گلکسی، این مدل تفاوتی آنچنانی با ۱۸۰ نداره، فقط حجم انجینش افزایش پیدا کرده و بس.

 

انجینش هم ۲۴۹ سی سی، تک سیلندر، چهار زمانه و آب خنکه، که می‌تونه قدرت ۲۴.۷ اسب بخار در ۷۵۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۲۴ نیوتن متر در ۶۰۰۰ دور در دقیقه تولید کنه.

 

NA180cc NA249cc
انجین ۱۸۳ سی سی ۲۴۹ سی سی
نوع انجین تک سیلندر، جهار زمانه، آب خنک تک سیلندر، جهار زمانه، آب خنک
سیستم سوخت رسانی انژکتوری انژکتوری
ترمز جلو دیسکی دیسکی / ABS
ترمز عقب دیسکی دیسکی / ABS
تعلیق جلو هیدرولیکی تلسکوپی هیدرولیکی تلسکوپی
تعلیق عقب تک کمک فنر مونوشاک تک کمک فنر مونوشاک
ظرفیت باک ۱۱ لیتر ۱۱ لیتر
حداکثر سرعت ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت

 

موتور سیکلت گلکسی SYM NH180, NH250

خب بریم سراغ موتورهای کلاس اَدوِنچِر گلکسی. NH یکی از محصولات SYM که توسط نیرو موتور با برند تجاری گلکسی وارد ایران شده.

 

نیرو این موتور رو با حجم ۱۸۰ سی سی و یکی هم با حجم ۲۴۹ سی سی عرضه می‌کنه.

 

این دوتا مدل هم دقیقا شبیه دوتا مدل گلکسی NA هستن.

 

یعنی تفاوت ظاهری ملموسی ندارن و تفاوت اصلی‌شون حجم انجینیه که دارن.

 

انجین NH180، ۱۸۰ سی سی، تک سیلندر، چهار زمانه و آب خنکه، که می‌تونه ۱۸ اسب بخار در ۸۵۰۰ دور در دقیقه قدرت و ۱۵.۷ نیوتن متر در ۷۵۰۰ دور در دقیقه گشتاور تولید کنه.

 

موتور سیکلت گلکسی SYM NH180, NH250

 

اما انجین NH249، ۲۷۸ سی سی، تک سیلندر، چهار زمانه و آب خنکه و می‌تونه ۲۴ اسب بخار در ۷۵۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۲۲.۵ نیوتن متر در ۶۰۰۰ دور در دقیقه تولید کنه.

 

یه نکته‌ای که تو طراحی این موتور هست، کپی برابر اصل بودن این موتوره.

 

SYM موتور NH رو شبیه موتور V STROM سوزوکی زده، که اونم به خاطر محبوبیت بالایی که موتور سوزوکی پیدا کرد.

 

NH180cc NH249cc
انجین ۱۸۳ سی سی ۲۷۸ سی سی
نوع انجین تک سیلندر، جهار زمانه، آب خنک تک سیلندر، جهار زمانه، آب خنک
سیستم سوخت رسانی انژکتوری انژکتوری
ترمز جلو دیسکی / CBS دیسکی / ABS
ترمز عقب دیسکی دیسکی / ABS
تعلیق جلو هیدرولیکی تلسکوپی هیدرولیکی تلسکوپی
تعلیق عقب تک کمک فنر مونوشاک تک کمک فنر مونوشاک
ظرفیت باک ۱۱ لیتر ۱۱ لیتر
حداکثر سرعت ۱۰۵ کیلومتر بر ساعت ۱۵۵ کیلومتر بر ساعت

 

حرف آخر

خب رسیدیم به حرف آخر این مقاله.

 

دینو موتور، سهند سیکلت و نیرو موتور و …، وارد کننده‌ محصولات SYM به ایران هستن که حالا یکی‌شون میاد با اسم تجاری خودش عرضه می‌کنه و یکی هم میاد با همون برند SYM عرضه می‌کنه.

 

اگه بخوایم یه جمع‌بندی در مورد موتورهای این کمپانی داشته باشیم، باید بگیم نسبت به قیمتشون واقعا کیفیت خوبی دارن.

 

اما خب باید به این نکته هم توجه کرد که موتورهای گلکسی خدمات پس‌از فروش آنچنانی ندارن، چون نماینده انحصاری ندارن. امیدوارم این مقاله براتون مفید بوده باشه.

 

اگه سوال یا نظری در این خصوص دارین، در قسمت کامنت‌ها با ما درمیون بزارین 😊

 

پدال، مرکز تخصصی فروش موتور سیکلت

دیدگاه‌های نوشته

*
*