فروشگاه اینترنتی انواع موتور سیکلت جدید {نقد و اقساط}
0 محصولات نمایش سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

معرفی شرکت عرفان سیکلت ایرانیان

تاریخچه و معرفی شرکت عرفان سیکلت ایرانیان

تو این مقاله می‌خوایم با شرکت عرفان سیکلت ایرانیان بیشتر آشنا بشیم.

 

عرفان سیکلت خیلی وقت نیست که وارد صنعت موتور سیکلت شده، ولی خیلی خوب تونسته خودش رو بالا بکشه و جایگاه خودش رو بین شرکت‌های دیگه پیدا کنه.

 

رقابت با شرکت‌هایی مثل نیرو موتور یا کویر واقعا سخته. چرا که این شرکت‌ها سالیان ساله که تو این عرصه دارن فعالیت می‌کنن.

 

اما چی شد که عرفان تونست خودش رو بالا بکشه؟ شاید باید بگیم به خاطر محصولات برندی که داره، مثل اونجر یا هوندا CB249. بذارین داستان عرفان رو از روز اول تعریف کنیم…

 

تاریخچه شرکت عرفان سیکلت ایرانیان و سال تاسیس آن

 

عرفان چه سالی تاسیس شد؟

از سال ۹۰ به این طرف، فشار تحریم‌ها روی ایران زیاد شد و هنوزم که هنوزه این تحریم‌ها و این تورم و گرونی پا برجاست.

 

کِی می‌خواد تموم بشه خدا داند. تو این شرایط بود که در سال ۱۳۹۴ عرفان سیکلت تاسیس شد.

 

مشهد، خیابون خسروی نو، دفتر مرکزی عرفان؛ و کارخونه شرکت‌ هم تو همون مشهد در شهرک صنعتی ماشین سازی ساخته شد.

 

اما یه نکته‌ای وجود داره، اونم اینکه یه شرکت نوپا چه جوری می‌تونه انقدر خوب سرمایه جذب کنه و محصولات برند رو وارد کشور کنه؟

 

موتورهایی که قیمت‌شون حداقل به اندازه‌ی یه ماشین ساخت داخله!!

 

البته فقط شرکت عرفان نیست که تو مشهد اینقدر پیشرفت کرد و سرمایه جذب کرد.

 

خیلی از شرکت‌ها از هم جوار بودن با حرم امام هشتم پیشرفت‌های زیادی کردن. این موضوع هم برای کسی قابل کتمان نیست که اوضاع مالی آستان قدس رضوی خیلی خوبه.

 

درسته که تو شرایط بحرانی مثل زلزله و … آستان قدس کمک‌های زیادی می‌کنه، ولی خب چرا باید این همه هزینه‌های سنگین رو اونجا کرد وقتی مردم بیشتر نیاز دارن؟

 

بگذریم حرف برای گفتن بسیار است!! بریم سراغ موتورهای این شرکت…

 

انواع موتور سیکلت‌های عرفان سیکلت

 

موتور سیکلت‌های عرفان سیکلت

چند روز پیش یکی از دوستان یه کامنتی گذاشته بود با این موضوع که موتور اونجری که عرفان عرضه می‌کنه، همون اونجر باجاجه؟

 

این قضیه برای خیلی‌ها پیش میاد مخصوصا از موقعی که بعضی شرکت‌ها تو سایت‌شون موتورها رو با اسم برند خودشون درج می‌کنن.

 

ولی عرفان به غیر از اینکه تو سایت این کارو می‌کنه، رو بعضی از موتورهاش هم اسم خودش رو می‌زنه،‌ اما چرا؟ بذارین بریم سراغ همون اونجر.

 

اونجر رو اول شرکت پیشرو گستر وارد ایران کرد و به اسم خودش هم ثبتش کرد.

 

وقتی عرفان خواست این موتور رو وارد کنه با این چالش مواجه شد که این موتور قبلا به اسم پیشرو گستر به ثبت رسیده بود.

 

گفتن چیکار کنیم نکنیم، به جای باجاج می‌زنیم عرفان. خیلیم عاالی!! بله همین‌ طوری یه شرکت بزرگ میاد زیر مجموعه یه شرکت ایرانی تازه تاسیس!!

 

با این حال موتورهایی که عرفان سیکلت ایرانیان عرضه می‌کنه، واقعا باکیفیته.

 

بلاخره هرچی باشه باجاج و هوندا دوتا اسم بزرگ هستن، مخصوصا هوندا که خیلی ساله محصولاتش وارد ایران می‌شه و بزرگ‌ترین تولید کننده موتور سیکلت تو جهان هم هست.

 

اما بریم یه کم با موتورهای عرفان آشنا بشیم و هر کدوم‌شون رو هم جداگونه بررسی کنیم.

 

موتور سیکلت‌های کلاس اسپرت عرفان سیکلت

عرفان موتورهاش رو برحسب کلاس دسته بندی می‌کنه.

 

البته کلاس‌هایی که تو ایران رواج داره، وگرنه ما کلاس استریت نداریم و یه کلاس داریم به نام استاندارد که استریت می‌شه زیر مجموعه این کلاس.

 

اسپورت، استریت، اسکوتر، آفرود، کافه ریس، کُروزِر و برقی، نحوه دسته‌بندی عرفان برای محصولاتش هست.

 

موتورسیکلت عرفان دومینار 249 (DM 249)

 

موتور سیکلت دومینار باجاج

دومینار ۲۴۹ باجاج، از خونواده پالس هستش که خیلی هم تو ایران طرفدار داره.

 

این موتور یکی از موتورهای نِیکِده و باکیفیت و ابهتی که تو ایران داره طبیعیه که تو اوج باشه.

 

موتور سیکلت دومینار عرفان که همون باجاجه، یه انجین ۲۴۹ سی سی، تک سیلندر، چهار زمانه، چهار سوپاپه با سیستم خنک کننده‌ مایع خنک داره.

 

این موتور می تونه حداکثر قدرت ۲۶.۶ اسب بخار در ۸۵۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۲۳.۵ نیوتن متر در ۶۵۰۰ دور در دقیقه تولید کنه.

 

دومینار با این قدرتی که داره می‌تونه نهایتا تا ۱۵۵ کیلومتر بر ساعت سرعت بگیره.

 

حجم انجین ۲۴۹ سی سی
نوع انجین تک سیلندر، چهار زمانه، مایع خنک
سیستم سوخت رسانی انژکتوری
ترمز جلو دیسکی / ABS
ترمز عقب دیسکی
تعلیق جلو تلسکوپی معکوس
تعلیق عقب تک کمک فنر گازی
مخزن سوخت ۱۳ لیتر

 

موتورسیکلت به پر KN 249

 

موتور سیکلت بِه پر KN249

تردد و استفاده از موتور سنگین تو ایران کلا ممنوعه، برا همین بعضی شرکت‌ها میان طرح اون موتورها رو با انجین ۲۵۰ سی سی می‌زنن.

 

عرفان هم از این قاعده مستثنی نیست و طرح Z1000 رو با اسم بِه‌پر KN249 عرضه می‌کنه.

 

انجین این موتور ۲۴۹ سی سی، دو سیلندر، چهار زمانه و مایع خنکه. بِه‌پر KN249 می‌تونه حداکثر قدرت ۱۶ اسب بخار و گشتاور ۱۶ نیوتون متر تولید کنه.

 

حداکثر سرعتی هم که می‌تونه بگیره، حدود ۱۳۰ کیلومتر بر ساعته.

 

حجم انجین ۲۴۹ سی سی
نوع انجین دو سیلندر، چهار زمانه، مایع خنک
سیستم سوخت رسانی انژکتوری
ترمز جلو دیسکی
ترمز عقب دیسکی
تعلیق جلو تلسکوپی معکوس
تعلیق عقب تک کمک فنر آونگی
مخزن سوخت ۱۷ لیتر

 

موتورسیکلت عرفان CB2 49

 

موتور سیکلت عرفان CB249 (هوندا CB249)

هوندا که دیگه تعریفی نداره، همه‌مون می‌شناسیمش. عرفان هوندا CB رو با اسم عرفان CB249 عرضه می‌کنه.

 

یه موتور اسپرت و قدرتی وحشتناک.

 

حجم انجین این موتور ۲۵۰ سی سی و نوع انجینش هم دو سیلندر، چهار زمانه و مایع خنکه، که می‌تونه حداکثر قدرت ۳۳ اسب بخار و گشتاور ۲۱.۵ نیوتن متر تولید کنه.

 

CB249 یه تکنولوژی هم داره که برای کنترل راحت‌تر موتور تعبیه شده، اونم ۳ حالت متفاوت رانندگی در شهر، اسپرت و اسپرت پلاس هست.

 

حجم انجین ۲۵۰ سی سی
نوع انجین تک سیلندر، چهار زمانه، مایع خنک
سیستم سوخت رسانی انژکتوری
ترمز جلو دیسکی / ABS
ترمز عقب دیسکی / ABS
تعلیق جلو تلسکوپی معکوس
تعلیق عقب تک کمک فنر
مخزن سوخت ۱۵ لیتر

 

موتور سیکلت‌های کلاس استریت عرفان

استریت همون موتورهای استاندارده که معمولی‌ان و خیلی خاص نیستن.

 

مثل همون موتورهای طرح هوندا ۱۲۵. عرفان تو این دسته از موتورهاش، اومده موتورهای کاب رو هم تو دسته بندی موتورهای استریت گذاشته.

 

در ادامه موتورهای استریت عرفان و جدول مشخصات‌شون اومده.

 

موتورسیکلت به پر VR125

 

موتور سیکلت بِه‌پر VR125 (کلاس کاب)

بِه‌پر VR125 همون موتور راکز TVS هستش که عرفان با اسم بِه‌پر VT125 به بازار عرضه می‌کنه.

 

این موتور یه انجین ۱۲۵ سی سی، تک سیلندر، چهار زمانه و هوا خنک داره.

 

حداکثر قدرتی هم که می‌تونه تولید کنه، ۹ اسب بخار در ۷۹۹۸ دور در دقیقه و گشتاور ۹.۱ نیوتن متر در ۶۴۹۶ دور در دقیقه‌ست.

 

حجم انجین ۱۲۵ سی سی
نوع انجین تک سیلندر، چهار زمانه، هوا خنک
سیستم سوخت رسانی انژکتوری
ترمز جلو دیسکی
ترمز عقب کاسه‌ای
تعلیق جلو هیدرولیکی
تعلیق عقب دوبل کمک فنر
مخزن سوخت ۴ لیتر

 

 

موتورسیکلت به پر SH200

 

موتور سیکلت بِه‌پر SH200

بِه‌پر SH200 عرفان یه موتور شکاریه که قابلیت آفرود هم داره. این موتور با انجین ۱۹۶ سی سی، تک سیلندر، چهار زمانه و هوا خنک، می‌تونه حداکثر قدرت ۱۳ اسب بخار در ۷۷۳۶ دور در دقیقه و گشتاور ۱۳.۴ نیوتن متر در ۶۰۲۱ دور در دقیقه تولید کنه.

 

حجم انجین ۱۹۶ سی سی
نوع انجین تک سیلندر، چهار زمانه، هوا خنک
سیستم سوخت رسانی انژکتوری
ترمز جلو دیسکی
ترمز عقب کاسه‌ای
تعلیق جلو هیدرولیکی
تعلیق عقب دوبل کمک فنر
مخزن سوخت ۱۵ لیتر

 

موتورسیکلت به پر SP200

 

موتور سیکلت بِه‌پر SP200

این قضیه که وقتی موتوری خوب فروش بره و تقاضا بالا بره، تو تموم شرکت‌ها هست.

 

بِه‌پر SP200 عرفان طرح موتور باکسر باجاج خداییش طراحی خوبی هم داره. انجین این موتور همون انجین موتور شکاری عرفانه و تفاوت خاصی نداره.

 

تفاوت اصلی این دوتا موتور تو طراحی‌شونه که هر کدوم مخصوص یه کاری ساخته شده.

 

حجم انجین ۱۹۶ سی سی
نوع انجین تک سیلندر، چهار زمانه، هوا خنک
سیستم سوخت رسانی انژکتوری
ترمز جلو دیسکی
ترمز عقب کاسه‌ای
تعلیق جلو هیدرولیکی
تعلیق عقب دوبل کمک فنر
مخزن سوخت ۱۲ لیتر

 

موتورسیکلت به پر

 

موتور سیکلت بِه‌پر طرح هوندا

موتورهای طرح هوندا رو تموم شرکت‌های موتورسازی حداقل یدونه از مدل‌هاش رو زدن.

 

عرفان تو این قضیه، ۳تا مدل از طرح هوندا زده که دوتا ۱۲۵ و یکی ۲۰۰ سی سی. تو مدل ۱۲۵ سی سی، یه مدلش استارتی و اون یکی هندلیه.

 

مدل ۱۲۵ استارتی مدل ۱۲۵ هندلی مدل ۲۰۰
حجم انجین ۱۲۴ سی سی ۱۲۴ سی سی ۱۹۶ سی سی
نوع انجین تک سیلندر، چهار زمانه، هوا خنک تک سیلندر، چهار زمانه، هوا خنک تک سیلندر، چهار زمانه، هوا خنک
سیستم سوخت رسانی انژکتوری انژکتوری انژکتوری
ترمز جلو کاسه‌ای / دیسکی کاسه‌ای / دیسکی دیسکی
ترمز عقب کاسه‌ای کاسه‌ای کاسه‌ای
تعلیق جلو هیدرولیکی هیدرولیکی هیدرولیکی
تعلیق عقب دوبل کمک فنر دوبل کمک فنر دوبل کمک فنر
مخزن سوخت ۹ لیتر ۹ لیتر ۹ لیتر

 

موتور سیکلت‌های کلاس اسکوتر عرفان

مدل‌ موتورهای اسکوتر عرفان سیکلت رو مثل بقیه شرکت‌ها میشه حدس زد.

 

کلیک، آیروکس و وسپا، به هر شرکتی مراجعه کنین و بگید اسکوتر می‌خوام، یا اصلشو یا طرحشو بهتون معرفی می‌کنن.

 

همون طور که اول مقاله گفتیم، عرفان محصولات هوندا رو هم وارد می‌کنه،‌که یکی از این محصولات، واریو کلیک ۱۶۰ هونداست.

 

البته کلا اسکوترهای وارداتیش از هوندا و بقیه مدل‌های اسکوتری که داره، مونتاژ خود عرفان سیکلت هست. انواع موتور سیکلت اسکوتر عرفان سیکلت:

 

  • عرفان ۱۶۰ سی سی (هوندا واریو کلیک ۱۶۰)
  • بِه‌پر AD150cc (طرح هوندا ADV)
  • بامایا AX150cc (طرح یاماها آیروکس)
  • اسکوتر برقی عرفان EP15
  • بِه‌پر VR150cc (طرح هوندا کلیک)
  • عرفان ۱۲۵ سی سی
  • عرفان ۱۱۰ سی سی

 

موتورسیکلت به پر bp200 و 249

 

موتور سیکلت‌های آفرود عرفان سیکلت

عرفان دو مدل موتور تو کلاس آفرود عرضه می‌کنه. تفاوت این دوتا هم تو انجین‌شونه وگرنه تفاوت آنچنانی باهم ندارن.

 

بِه‌پر ۲۰۰ و بِه‌پر ۲۴۹، دو مدل آفرودی که عرفان می‌زنه. بِه‌پر ۲۴۹ یکم از ۲۰۰ بزرگ‌تر نشون میده وگرنه طراحیشون شبیه به هم هست.

 

بِه‌پر ۲۰۰ بِه‌پر ۲۴۹
حجم انجین ۱۹۹ سی سی ۲۴۹ سی سی
نوع انجین تک سیلندر، چهار زمانه، هوا / روغن تک سیلندر، چهار زمانه، هوا / روغن
سیستم سوخت رسانی انژکتوری انژکتوری
ترمز جلو دیسکی دیسکی
ترمز عقب دیسکی دیسکی
تعلیق جلو تلسکوپی تلسکوپی
تعلیق عقب تک کمک فنر تک کمک فنر
مخزن سوخت ۱۰.۵ لیتر ۱۰.۵ لیتر

 

موتور سیکلت کافه رِیس عرفان

کلاس کافه رِیس، یکی از زیر مجموعه‌های کلاس استاندارد محسوب می‌شه. موتورهای کافه رِیس سبک و طراحی‌شون کلاسیک و سنتی هست.

 

موتور کافه رِیسی که عرفان سیکلت عرضه می‌کنه، موتور CB190 هونداست.

موتورسیکلت عرفان CB190

 

یه جورایی عرفان رقیب شرکت‌های هانی موتور و پیشرو گستر به حساب میاد.

 

هانی محصولات هوندا رو وارد و پیشرو گستر محصولات باجاج هندوستان رو وارد ایران می‌کنه.

 

هوندا CB190 یه موتور با انجین ۱۹۰ سی سی، تک سیلندر، چهار زمانه و هوا خنکه، که می‌تونه حداکثر قدرتی معادل ۱۷ اسب بخار در ۸۰۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۱۶.۳ نیوتن متر در ۷۰۰۰ دور در دقیقه تولید کنه.

 

حجم انجین ۱۹۰ سی سی
نوع انجین تک سیلندر، چهار زمانه، هوا خنک
سیستم سوخت رسانی انژکتوری
ترمز جلو دیسکی / ABS
ترمز عقب دیسکی
تعلیق جلو هیدرولیکی
تعلیق عقب تک کمک فنر
مخزن سوخت ۱۲ لیتر

 

موتور سیکلت کُروزِر شرکت عرفان

آخرین دسته بندی که می‌خوایم در موردش صحبت کنیم، موتور کُروزِر عرفان سیکلت هست.

 

عرفان تو کلاس کُروزِر یه مدل بیشتر نداره، که البته همین مدل رو پیشرو گستر فارس هم عرضه می کنه. اونجر ۲۲۰ سی سی که البته جای برند اصلی رو موتور، عرفان اسم خودش رو روش زده.

 

موتور سیکلت عرفان 220

 

این موتور از معدود موتورهای کُروزِره که تو ایران هست.

 

کلا موتورهای کُروزِر چون حجم انجینشون بالاست، وارد ایران نمی‌شن و اگه بخوایم یه موتور باکیفیت تو این کلاس نام ببریم همین موتور سیکلت اونجر باجاج ۲۲۰ هست.

 

موتور اونجر یه انجین ۲۲۰ سی سی، تک سیلندر، چهار زمانه و مایع خنک داره و می‌تونه حداکثر قدرت ۱۹ اسب بخار در ۸۵۱۰ دور در دقیقه و گشتاور ۱۷.۶ نیوتن متر در ۶۵۲۷ دور در دقیقه تولید کنه.

 

حجم انجین ۲۲۰ سی سی
نوع انجین تک سیلندر، چهار زمانه، مایع خنک
سیستم سوخت رسانی انژکتوری
ترمز جلو دیسکی / ABS
ترمز عقب کاسه‌ای
تعلیق جلو هیدرولیکی
تعلیق عقب دوبل کمک فنر
مخزن سوخت ۱۳ لیتر

 

لیست کامل شرکت‌های موتور سیکلت در ایران

 

حرف آخر

خب رسیدیم به حرف آخر این مقاله.

 

درسته که شرکت عرفان سیکلت ایرانیان تازه تاسیسه، ولی واقعا محصولات باکیفیتی عرضه می‌کنه.

 

البته یه نکته در مورد موتورهایی که گفتیم هست، اونم اینکه بعضی از این موتورها هنوز عرضه نشدن و به گفته‌ خود عرفان قراره به زودی عرضه بشن.

 

اگه سوال یا نظری در این خصوص دارین، در قسمت کامنت‌ها با ما درمیون بزارین 😊

 

پدال، مرکز تخصصی فروش موتور سیکلت

دیدگاه‌های نوشته

*
*

    رضا 19 فروردین 1403 پاسخ

    سلام
    یعنی مثلا کلیه قطعات دومینار عرفان سیکلت دقیقا همون قطعه ای هست که روی دومینار پیشرو گستر است؟
    ممنون از راهنمایی شما

      گروه تولید محتوای پدال 28 فروردین 1403 پاسخ

      با عرض سلام و درود
      بله
      دومینار عرفان همون دومینار پیشرو گستر