لیست قیمت موتور سیکلتهای زیر 100 میلیون تومان + معرفی بهترین مدلها
محتواها
وقتی داریم تو خیابونهای شلوغ و پر ترافیک شهر رانندگی میکنیم یا اصلا با مترو و بیآرتی این طرف و اون طرف میریم، اولین چیزی که بهش فکر میکنیم، موتور سیکلته!
اگه یه موتور سیکلت داشتم ۱۰ دقیقهای میرسیدم سرکار!! بله همهمون این فکر رو داریم مخصوصا وقتی ساکن تهران باشیم. ولی باید چه موتوری خرید که به صرفه باشه و بودجهاش رو هم بتونیم تامین کنیم؟
تو این مقاله میخوایم موتور سیکلتهایی که خریدشون زیر ۱۰۰ میلیون تومان پول میخواد رو معرفی کنیم. ولی قبلش بیاین یه نگاهی بندازیم به قیمت موتور تو این چند ساله…
قیمت ارزونترین موتور سیکلت در این چند سال
اگه برگردیم به سال ۹۷، میتونستیم یه موتور سیکلت هوندا ۱۲۵ (طرح هوندا) رو با ۵ میلیون تومن بخریم!!
همون موقع هم میشد با ۲ تا ۳ میلیون یه موتور کارکرده خرید. اما الان چی؟ همون موتور، صفرش کمتر از ۶۰ میلیون تومان نیست.
این قضیه مال ۱۰ سال پیش نیست، مال ۵ ساله پیشه، ولی اینقدر تفاوت قیمت پیدا کرده. کلا کشورمون خیلی خوبه که تو ۵ سال انقدر تورم داشته، تازه اونم کشوری که ادعای تولید ملی میکنه!!
انواع موتور سیکلتهای ارزان قیمت {زیر ۱۰۰ میلیون تومان}
به هر حال و به نظر من هرچی الان بخری بردی، چون با این شرایط گرونی و تورم هیچی روش ننوشته که ۲ سال دیگه چقدر گرونی بوجود میاد.
اونم با درآمدهای الان که اصلا با مخارجها سِنخیتی ندارن و واقعا میتونم بگم دم همتون گرم که تو این شرایط بازم کم نمیآرین.
درسته که دخل و خرج باهم نمیخونه و اون آرزوها و امیدها مرده ولی همین که هستیم و باز داریم میجنگیم و میسازیمشون، ارزش زیادی داره. ولی در کل قرار نبود قیمت موتور اینجوری بالا بره…
قیمتهای نجومی و سرسام آور بازار موتور سیکلت در ایران
قرار بود که موتور سیکلت تبدیل بشه به یه وسیله ارزون، کم مصرف و راحت، اما تو این چند سال، بازارش تو ایران با چالشهای زیادی روبهرو شد.
تحریمهای اقتصادی، تورم، نوسانات بازار، کمبود خدمات و قطعات یدکی و موارد دیگه باعث شد تا قیمت موتور هر سال نجومی بالا بره و هیچکس هم خداروشکر پاسخگو نیست.
بیاین یه نگاهی به جدول قیمت موتور تو چند سال قبل بندازیم تا بهتر متوجه این داستان بشیم! و بعد بریم سراغ خرید موتور سیکلت زیر ۱۰۰ میلیون در سال ۱۴۰۲…
لیست قیمت موتور سیکلت در سال ۱۳۹۹
مدل موتور | قیمت |
بنلی 249R | ۱۲۳.۰۰۰.۰۰۰ |
یاماها گرند فیلانو | ۹۹.۰۰۰.۰۰۰ |
بنلی TRK249 | ۹۶.۰۰۰.۰۰۰ |
پالس NS200 | ۹۰.۰۰۰.۰۰۰ |
بنلی لئونچینو | ۹۱.۰۰۰.۰۰۰ |
بنلی TNT15 | ۳۷.۰۰۰.۰۰۰ |
هوندا Click150iارزون ترین موتور سیکلت ها | ۷۴.۰۰۰.۰۰۰ |
وسپا مدل SXL150 | ۷۰.۰۰۰.۰۰۰ |
آپریلیا مدل SR150 | ۴۵.۰۰۰.۰۰۰ |
تریل روان QM200 | ۵۳.۰۰۰.۰۰۰ |
گلکسی NH180 | ۵۵.۰۰۰.۰۰۰ |
گلکسی J200 | ۴۹.۰۰۰.۰۰۰ |
کویر CDI200 | ۲۶.۰۰۰.۰۰۰ |
کویر CDI125 | ۲۳.۰۰۰.۰۰۰ |
رهرو CG125 | ۲۴.۰۰۰.۰۰۰ |
پرواز CDI150 | ۲۲.۰۰۰.۰۰۰ |
لیست قیمت موتور سیکلت در سال ۱۴۰۰
مدل موتور | قیمت |
بنلی 249S | ۱۳۵.۰۰۰.۰۰۰ |
بنلی TNT25N | ۸۳.۰۰۰.۰۰۰ |
بنلی TRK249 | ۱۱۲.۰۰۰.۰۰۰ |
پالس NS200 | ۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰ |
بنلی لئونچینو 249 | ۹۱.۰۰۰.۰۰۰ |
بنلی TNT15 | ۴۲.۰۰۰.۰۰۰ |
هوندا Click 150i | ۷۷.۰۰۰.۰۰۰ |
یاماها آیروکس 155 | ۱۰۳.۰۰۰.۰۰۰ |
باجاج اونجر 220 | ۱۰۴.۰۰۰.۰۰۰ |
تریل روان QM200 | ۶۲.۰۰۰.۰۰۰ |
گلکسی NH180 | ۶۳.۰۰۰.۰۰۰ |
گلکسی J200 | ۶۳.۰۰۰.۰۰۰ |
کویر CDI200 | ۳۴.۰۰۰.۰۰۰ |
کویر CDI125 | ۳۰.۰۰۰.۰۰۰ |
رهرو CG125 | ۲۹.۰۰۰.۰۰۰ |
پرواز CDI150 | ۲۷.۰۰۰.۰۰۰ |
لیست قیمت موتور سیکلت در سال ۱۴۰۱
مدل موتور | قیمت |
بنلی 249S | ۱۶۹.۰۰۰.۰۰۰ |
بنلی TNT25N | ۱۱۳.۰۰۰.۰۰۰ |
بنلی TRK249 | ۱۴۰.۰۰۰.۰۰۰ |
پالس NS200 | ۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰ |
بنلی لئونچینو 249 | ۱۶۵.۰۰۰.۰۰۰ |
بنلی TNT15 | ۱۳۶.۰۰۰.۰۰۰ |
هوندا واریو Click 150i | ۶۸.۰۰۰.۰۰۰ |
یاماها آیروکس 155 | ۱۲۰.۰۰۰.۰۰۰ |
باجاج اونجر 220 | ۱۵۰.۰۰۰.۰۰۰ |
تریل روان QM200 | ۱۴۳.۰۰۰.۰۰۰ |
گلکسی NH180 | ۹۲.۰۰۰.۰۰۰ |
گلکسی J200 | ۸۸.۰۰۰.۰۰۰ |
کویر CDI200 | ۸۳.۰۰۰.۰۰۰ |
کویر CDI125 | ۴۳.۰۰۰.۰۰۰ |
رهرو CG125 | ۴۰.۰۰۰.۰۰۰ |
پرواز CDI150 | ۳۹.۰۰۰.۰۰۰ |
لیست قیمت موتور سیکلت در سال ۱۴۰۲
مدل موتور | قیمت |
بنلی 249S | ۲۹۰.۰۰۰.۰۰۰ |
بنلی TNT25N | ۱۹۸.۰۰۰.۰۰۰ |
بنلی مدل 180S | ۱۶۶.۰۰۰.۰۰۰ |
باجاج مدل دومینار 250 | ۲۸۰.۰۰۰.۰۰۰ |
بنلی لئونچینو 249 | ۲۵۲.۰۰۰.۰۰۰ |
بنلی TNT15 | ۱۰۶.۵۰۰.۰۰۰ |
هوندا واریو 160 | ۲۳۷.۰۰۰.۰۰۰ |
یاماها آیروکس 155 | ۲۶۵.۰۰۰.۰۰۰ |
باجاج اونجر 220 | ۲۲۰.۰۰۰.۰۰۰ |
تریل روان QM200 | ۱۶۰.۰۰۰.۰۰۰ |
گلکسی NH180 | ۱۵۸.۰۰۰.۰۰۰ |
گلکسی J200 | ۱۵۴.۰۰۰.۰۰۰ |
پرواز CDI 200 | ۶۹.۰۰۰.۰۰۰ |
پرواز CDI 125 | ۶۷.۰۰۰.۰۰۰ |
رهرو طرح باکسر 150 | ۸۸.۰۰۰.۰۰۰ |
پرواز CDI150 | ۶۸.۰۰۰.۰۰۰ |
ارزونترین موتور سیکلت صفر سال ۱۴۰۲
نه فقط امسال بلکه سالهای گذشته هم ارزونترین موتور سیکلت، طرح هوندا ۱۲۵ بود. الان دیگه بیشترین استفادهای که از این موتور میشه، پیک موتور یا حمل و نقل هستش، که به همین خاطر این موتورها رو میگن موتور کاری.
هم اروزنه، هم بهصرفه و کار راه بندازه. اما طرح هوندا ۱۲۵ چند مدله که خیلی از شرکتهای موتورسازی ایرانی اونو تولید میکنن ولی اینکه کدوم کیفیت بهتری داره مهمه.
مدلهایی که این شرکتها میزنن، تفاوت آنچنانی ندارن و به سلیقهی شما بستگی داره که با تعاریفی که از اون شرکت شنیدین، کدوم رو انتخاب کنین. انواع موتور سیکلت طرح هوندا ۱۲۵ بین ۶۰ تا ۷۰ میلیون:
- پرواز CDI 125cc
- رهرو CG 125cc
- بهرو CG 125cc
- تکتاز CDI 125cc
- دینو CDI 125cc
- کویر CDI 125cc
دو مدل دیگه از طرح هوندا هست که شرکتهای موتورسازی عرضه میکنن. موتور ۱۵۰ سی سی و ۲۰۰ سی سی هوندا که تفاوت اصلیشون تو حجم انجینشون هست.
خرید بهترین موتور سیکلت کاری تا ۱۰۰ میلیون
یکی از موتورهای کاری همین موتور طرح هونداست. اصولا موتورهایی رو میگن کاری که هم مصرفش پایین باشه و هم بهصرفه باشه.
به غیر از موتورهای طرح هوندا، موتورهای طرح باکسر هم همین مشخصات رو دارن ولی بهتر و قویترن.
از موقعی که باکسر اومد به ایران، بیشترین استفادهای که از این موتورها میشد مخصوص کار یا حمل و نقل بود.
قیمت این موتورها بین ۸۰ تا ۹۰ میلیون تومان و از نظر فنی و قدرت از موتورهای طرح هوندا سطحشون بالاتره ولی خب قیمتشون هم بالاتره.
انواع موتور سیکلت طرح باکسر تا ۹۰ میلیون تومان:
اما اگه یکم بودجه رو بیشتر کنیم (حدود ۱۰۰ میلیون)، میتونیم بریم سراغ یه موتور سیکلت با کیفیتتر.
موتور سیکلت TVS HLX 150cc، یکی از باکیفیتترین موتورهای کاریه که قیمتش هم حدود ۱۰۰ میلیون تومان میشه.
تا به اینجا ارزونترین موتور سیکلت و موتور مناسب کار تا ۱۰۰ میلیون رو معرفی کردیم. بریم سراغ موتورهای شهری کلاس اسکوتر.
ارزونترین موتور سیکلت شهری کلاس اسکوتر
موتورهای کلاس اسکوتر برای افرادی مناسبه که میخوان راحت رانندگی کنن و برن سر کار یا تو سطح شهر تردد کنن.
قیمت موتورهای اصلی این کلاس با اینکه کیفیت خیلی خوبی دارن، خیلی بالاست. برا همین میشه موتور سیکلتهای طرحش رو انتخاب کرد و خرید.
یکی از ارزونترین موتور سیکلتهای اسکوتر که تو بازار هست، موتور رهرو مدل ۱۲۵ پلاسه که حدود ۷۰ میلیون قیمت داره.
البته نمیشه از این موتور توقع خیلی بالایی داشت، چون هم کوچیکه و هم حجم انجینش پایینه و بیشتر تو سطح شهر ازش استفاده میشه.
راهنمای کاربردی خرید موتور سیکلت
خرید موتور سیکلت اسکوتر تا ۱۰۰ میلیون
اما اگه بخوایم موتور قدرت بیشتری داشته باشه، باید بریم سراغ یه موتور اسکوتر قویتر.
بهترین گزینه تو رنج قیمت زیر ۱۰۰ میلیون، موتورهای طرح کلیک هونداست. مدلهایی که از این موتور تو ایران هست، دارای حجمهای مختلف هستش.
از ۱۵۰ سی سی بگیر تا ۱۸۰ سی سی و از موقعی که موتور هوندا کلیک بین مردم محبوب شد، شرکتهای ایرانی و چینی شروع کردن به تولید موتورهای طرح کلیک.
بهترین و ارزونترین مدل اسکوتر برای خرید موتور سیکلت تا ۹۰ میلیون تومان، موتور هانی کلیک ۱۵۰ هست. انواع موتور سیکلت اتوماتیک تا ۱۰۰ میلیون:
- کبیر مدل Satlis 170cc
- هانی مدل AX 155cc
- کثیر مدل طرح آیروکس 150cc
- کبیر مدل NVX 170cc
- هانی مدل طرح کلیک 160cc
- کبیر مدل Click Up 170cc
- دایچی مدل JP 150cc
این مدلها، موتورهای زیر ۱۰۰ میلیون بازار ایران هستن که هم کیفیت مناسبی دارن و هم قیمت مقرون بهصرفهای دارن.
ولی برای استفاده شهری یه مدل دیگه برای خرید موتور سیکلت تا ۱۰۰ میلیون هست، که اونم موتور کابه!
معرفی و خرید موتور سیکلت شهری بیکلاچ
قبل از ورود موتورهای اتوماتیک اسکوتر، موتور سیکلتهای مدل کاب طرفدارهای زیادی داشت.
البته هنوز هم خیلیها طرفدار این موتورها هستن ولی خب با اومدن موتورهای دنده اتومات، مثل قبل محبوبیت ندارن.
قیمت موتورهای شهری کاب زیر ۱۰۰ میلیون هستش و ارزونترینشون تا ۸۰ میلیونم میرسه.
موتور سیکلت کثیر کریستال ۱۲۵ سی سی، یکی از موتورهای زیر ۸۰ میلیون کلاس کاب که هم از کیفیت خوبی برخورداره و هم قیمت مناسبی داره.
بهترین موتور سیکلت از ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان
موتورهای خیابونی یا نیکد مقرون بهصرفه
خرید موتور سیکلتهای خیابونی یا نیکد صفر تا ۱۰۰ میلیون، پارسال امکان پذیر بود ولی متاسفانه الان دیگه نه.
ارزونترین موتوری که کیفیت خوبی هم داره، در حال حاضر بنلی ۱۵۰ سی سی اتاق قدیم یا همون TNT 15 است که اونم بین ۱۰۰ تا ۱۱۰ میلیونه.
البته برای خرید موتور سیکلت تا ۱۰۰ میلیون، میشه رفت سراغ موتورهای کارکرده. مثلا همین موتور رو ۵ سال کارکردش رو میشه تا ۷۰ میلیون خرید کرد.
حرف آخر
تو این مقاله در مورد خرید موتور سیکلت تا ۱۰۰ میلیون تومان صحبت کردیم و موتورهایی که تو رنج قیمت زیر ۱۰۰ میلیون بودن رو هم بررسی کردیم.
یه نگاهیم به قیمت موتور در این چند سال و تفاوت فاحششون انداختیم. ولی واقعا چرا انقدر تفاوت؟ چرا انقدر تورم و گرونی؟
باشه آقا ما کاری با محصولات خارجی نداریم. چرا موتورای ساخت داخل انقدر گرون هستن؟
با این تفاسیر و با این سیستم میتونیم بگیم بازار موتور یه تغییر اساسی نیاز داره که هم بتونه قیمتها رو کنترل کنه و هم کیفیت موتور سیکلتهای تولید شده رو کنترل کنه.
اما مشکل اینجاست که فقط موضوع موتور سیکلت نیست که!! خودرو، مسکن و خیلی موارد دیگه که همش میگن درست میشه ولی هیچ کدوم درست نشده. امیدوارم این مقاله براتون مفید بوده باشه.
اگه سوال یا نظری در این خصوص دارین، در قسمت کامنتها با ما درمیون بزارین 😊
سلام توضیحات شما کاملا بجا و منطقی است
تورم پدر ما رو در آورده
با عرض سلام و درود
ممنون از دیدگاهتون جناب رضایی عزیز
افت قیمت موتور زیاده. ضمن اینکه مدلهای نو رو شرکت ها قسطی میدن. فکر نمیکنم سرمایه گذاری خوبی باشه. به خصوص که خرید دیت دوم با ریسک کلاهبرداری مواجهه
ریسک کلاهبرداری در خرید دست دوم
افت قیمت
و امکان خرید قسطی مدل های نو
باعث میشه سرمایه گذاری خوبی نباشه
نظر شما چیه