بهترین موتور سیکلت از 200 تا 400 میلیون تومان
محتواها
- 1 راهنمای خرید موتور تا ۴۰۰ میلیون تومن
وقتی به قیمت موتور سیکلت تو این چند ساله نگاه میکنیم، انگار بهمون برق ۲۲۰ ولت وصل کردن، از بس که قیمتها نوسان داشته.
کاریش هم نمیتونیم بکنیم.
نه فقط موتور سیکلت، بلکه تمام وسایل نقلیه و کلا همه چیز گرون شده.
شرایطم که خداروشکر همیشه به ضرر ما تموم میشه. موقعی که پول جمع میکنیم یه چیزی بخریم، زارتی گرون میشه، بدم گرون میشه.
موتورم دقیقا همین طوریه.
امسال نخریم، ساله دیگه باید گرونتر بخریم. الانم که یه موتور نسبتا خوب، حداقل ۱۵۰ تا ۲۰۰ تومن برای ما خرج میتراشه.
ولی ما که قراره انقدر پول بدیم، پس بهتره یه چیزی بخریم که عمری باشه و اگه هم یه روزی خواستیم بفروشیم، ضرری ندیم.
تو این مطلب قراره به همین قضیه و راهنمایی در مورد خرید موتور تا ۴۰۰ میلیون تومن، اشاره کنیم.
راهنمای خرید موتور تا ۴۰۰ میلیون تومن
قبل از اینکه بریم سر وقت موتورهایی که میشه خرید، میخوام به یه مطلب اشاره کنم.
میدونم که شما هم میگین این پول رو از کجا جور کنیم؟ ۴۰۰ میلیون تومن پول کمی نیست، حتی ۲۰۰ میلیون تومنم پول کمی نیست.
ولی خب اگه الان نخریم سال دیگه هم نمیشه خرید. با اینکه میدونم مبالغ سنگینه، ولی میشه یه کاری کرد برای خرید همچین چیزی.
الان فروشگاهها و نمایندگیها، این وسیله نقلیه رو با شرایط اقساطی میفروشن. شرایطشون هم بد نیست واقعا.
مثلا شما ۱۰۰ میلیون تومن نقد میدی، بقیش هم تو اقساط بلند مدت پرداخت میکنی.
ضامنشونم چک صیادیه. دقیقا کاری که مجموعه پدال داره انجام میده.
حالا اگه این موتور رو با شرایط همین امسال بخری، با اینکه به خودمون میگیم که سود باید بدیم، ولی بازم ارزش داره.
خرید موتور سیکلت دست اول ارزان
سال دیگه قیمت همین موتور، با کل پولی که باید برگردونیم یکی میشه. پس ارزش داره. حالا بریم سراغ موتورهایی که تو بازار موجوده و میشه خرید…
راهنمای خرید موتور برای اسکوتر سوارها
اگه بخوایم تو این رنج قیمت برای اونایی که اسکوتر سوارن، موتور معرفی کنیم، میرسیم به هوندا و یاماها. بهترین اسکوترهایی که در حال حاضر تو ایران هست، مال این دوتا برند ژاپنیه.
البته اسکوترهای زیادی هست تو بازار ولی قرار شد که بهترینشون رو معرفی کنیم.
هوندا ADV
موتور سیکلت هوندا ADV تنها اسکوتر نیمه آفرود تو ایرانه و با ترکیبی از طراحی مدرن و جذاب، قدرت و کارایی بالا، امکانات پیشرفته و ایمنی خوب، مناسب رانندگی تو شهر و خارج از شهره.
این موتورِ چهار زمانهی تک سیلندرِ ۱۴۹ سی سی و مایع خنک، میتونه قدرتی معادل ۱۴.۵ اسب بخار در ۸۵۰۰ دور در دقیقه و ۱۳.۸ نیوتون متر گشتاور در ۶۵۰۰ دور در دقیقه تولید کنه.
هوندا ADV از یه گیربکس CVT با کلاچ اتوماتیک بهره میبره و به فناوری V-Belt مجهزه.
این فناوری با داشتن شیارهای v شکلی که باعث میشه چسبندگی بهتری برای تسمه به وجود میاره، میتونه ظرفیت انتقال قدرت موتور رو افزایش بده.
سیستم ترمزش دیسکیه با سیستم ضد قفل ABS و تعلیقش از نوع تلسکوپی در جلو و دوبل هیدرولیکی در عقب هست.
البته ADV دو مدل داره یکی ۱۵۰ سی سی و یکی هم ۱۶۰ سی سی که نسخه دومش جدیدتر محسوب میشه.
یاماها آیروکس
اما بریم سراغ یه اسکوتر اسپرت. موتور سیکلت آیروکس ترکیبی از جذابیت و پویایی، قدرت و کارایی بالا و امکانات پیشرفتهست و یکی از موتورهای زیر ۴۰۰ میلیونی بازار ایرانه.
این موتورِ چهار زمانهی تک سیلندر ۱۵۵ سی سی و مایع خنک، می تونه قدرتی معادل ۱۴.۷ اسب بخار در ۷۷۵۰ دور در دقیقه و گشتاور ۱۳.۸ نیوتن متر در ۶۰۰۰ دور در دقیقه تولید کنه.
یاماها این مدل رو چندتا نسخه ازش زده که نسخه فیس لیفت اون از سیستم Y-Connect پشتیبانی میکنه.
این آپشن جدید آیروکس، قابلیت اینو داره که موتور رو به تلفن همراه وصل کنه و از طریق اپلیکیشن مخصوص خودش، بشه کنترلش کرد.
سیستم استارت استاپم، هم تو این نسخه و هم تو نسخههای فول آپشن این موتور تعبیه شده.
هوندا PCX
خب بریم سراغ یه اسکوتر دیگه، که تا حدودی، اونم به خاطر ابعاد و سایزی که داره، میشه بهش گفت ماکسی.
PCX تو ایران کلا دوتا نسخه داره، یکی ۱۵۰ سی سی و یکی هم ۱۶۰ سی سی و اگه میخواین تا ۴۰۰ میلیون تومن یه اسکوتر بخرید، این موتور رو اصلا یادتون نره.
هوندا PCX تک سیلندر، چهار زمانه، ۱۵۷ سی سی و مایع خنکه، میتونه ۱۵.۷ اسب بخار در ۸۵۰۰ دور در دقیقه و ۱۱.۱ نیوتن متر در ۶۵۰۰ دور در دقیقه تولید کنه.
این موتور از جدیدترین تکتولوژی esp بهره میبره که باعث میشه قدرت موتور به صورت هوشمند افزایش پیدا کنه.
تفاوت اصلی این آپشن با مدلهای قبلش، تو تعداد سوپاپ انجینه و در واقع دوتا سوپاپ بیشتر داره. البته اینو هم بگم که PCX سیستم کنترل گشتاورم داره.
هوندا کلیک
همه میشناسیمش. هم به خاطر اینکه استارت اصلی ورود اسکوتر به ایران رو زد و هم به خاطر اینکه، انقدر طرحشو همهی شرکتا زدن که میشه گفت …. بله درآوردن.
موتور سیکلت کلیک دوتا مدل تو ایران داره که یکیش رو هوندا اندونزی میزنه، یکیش رو هم هوندا تایلند. واریو ۱۶۰ که ساخت اندونزیه، یه اِنجین تک سیلندر، چهار زمانه، ۱۵۷ سی سی و مایع خنکه، که میتونه ۱۵.۱ اسب بخار در ۸۵۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۱۳.۸ نیوتن متر در ۷۰۰۰ دور در دقیقه تولید کنه.
این نسخه کلیک هم مثل PCX از تکنولوژی esp+ بهره میبره و در کنار اون به سیستم هشدار و کلید هوشمند هم مجهزه.
وسپاهای هُنَری
هُنَری سوارا و کلاسیک سوارا، وسپا دقیقا برای شماست. تو ایران اسکوتر سبک کلاسیک و باکیفیت، به غیر از وسپا نداریم.
تو راهنمای خریدِ موتور با ۴۰۰ میلیون تومن، میتونیم ۵ تا مدل از این برند ایتالیایی و خاص رو معرفی کنیم.
وسپا مدل اسپرینت S150، پریماورا 150، پریماورا Yacht Club 150، پریماورا S150 و VXL 150، بقیشون بالای ۴۰۰ میلیونن.
این موتورها بیشتر تو ظاهر باهم تفاوت دارن و فرق زیادی تو اِنجینشون ندارن.
همشون تک سیلندر، چهار زمانه، ۱۵۵ سی سی و هوا خنکن و تو یه سری جزئیات با هم فرق دارن که اونم مربوط میشه به سبک سواری اون مدل.
راهنمای خرید موتور برای نِیکِد سوارها
خب بریم سراغ بروبچههای نِیکِد سوار. این موتورها یکی از پرطرفدارترین موتورهای بازاره و تا دلتون بخواد، تنوع مدل داره.
از شرکتهای چینی گرفته تا ژاپنی. واقعا ما داریم کجا میریم دقیقا!!
اومدم براتون بنویسم که میخوام فقط برم سراغ موتورهای ژاپنی، ولی وقتی لیست قیمتهای بهروز رو دیدیم، باید انقدر میگشتم تا بتونم یه مدل باکیفیت تا ۴۰۰ میلیون تومن پیدا کنم؟!
چراااا آخههه؟؟؟!!! ولی چاره چیه، باید ساخت.
باجاج دومینار ۲۵۰
شاید یکم از موتور سیکلت دومینار ۲۵۰ غافل شدیم، وگرنه میتونست قیمتش بیشتر از اینا باشه. از لحاظ کیفیت میتونیم بگیم تو رنج قیمتی خودش، واقعا کیفیت خوبی داره.
یه موتور تک سیلندر، چهار زمانه، ۲۴۹ سی سی و مایع خنک، که میتونه ۲۶.۶ اسب بخار در ۸۵۰۰ دور در دقیقه قدرت و ۲۳.۵ نیوتن متر در ۶۵۰۰ دور در دقیقه گشتاور تولید کنه.
حداکثر سرعتش ۱۵۵ کیلومتر بر ساعته و نسبت تراکمش هم ۱۱.۹:۱ هست. ترمز دومینار دیسکی با سیستم ABS و تعلیقش هم در جلو تلسکوپی معکوس و در عقب تک کمک گازیه.
اصلا نباید از این موتور با این کیفیت، غافل شد!!
بنلی تک سیلندر نیوفیس و دو سیلندر
خفنترین موتورهای بنلی، خلاصه میشه تو این دوتا مدل بنلی 25N و بنلی 249S. دو سیلندرش که میشه گفت رقیب آنچنانی تو این رنج قیمت نداره.
ولی تک سیلندرش با اینکه نیوفیسه، اما خیلی چیزه خفن و خاصی نداره. مثلا تو ظاهرش زیاد فرقی با موتورهای دیگش نداره.
اما انجینشون. اِنجین تک سیلندر، از نوع چهار زمانه، چهار سوپاپ، ۲۴۹ سی سی و مایع خنکه و میتونه ۲۵.۵ اسب بخار در ۹۲۵۰ دور در دقیقه قدرت و ۲۱.۲ نیوتن متر در ۸۰۰۰ دور در دقیقه گشتاور تولید کنه.
دو سیلندر، از یه اِنجین چهار زمانه، ۸ سوپاپ، ۲۴۹ سی سی و مایع خنک بهره میبره که میتونه ۳۱.۵ اسب بخار قدرت در ۱۱۰۰۰ دور در دقیقه و ۲۱.۲ نیوتن متر گشتاور در ۹۰۰۰ دور در دقیقه تولید کنه.
این اعداد و ارقامِ کاملا شفاف، گویای قدرت و شتاب بیشتر بنلی دو سیلندر نسبت به تک سیلندره.
کِی تی اِم
موتورهای برند کِی تی اِم مدل دوک ۲۵۰ و ۲۰۰، RC200 و RC250، میتونن به عنوان بهترین موتورهای این لیست باشن.
البته قیمتشون تو رنج ۴۰۰ میلیون تومنه، حالا یکم بیشتر یا یکم کمتر.
ولی واقعا کیفیت خوبی دارن. بریم دوک ۲۵۰ رو از لحاظ اِنجین بررسی کنیم.
این موتور از اِنجین تک سیلندر، چهار زمانه، چهار سوپاپ، ۲۴۹ سی سی و مایع خنک ساخته شده و میتونه قدرتی معادل ۲۹.۴۹ اسب بخار در ۹۰۰۰ دور در دقیقه و گشتاوری معادل ۲۴ نیوتن متر در ۷۲۵۰ دور در دقیقه تولید کنه.
کِی تی اِم سعی میکنه تا وزن موتورهاش نسبتا کم باشن تا آیرودینامیک خود موتور و موتورسوار رو باکیفیت و اصولیتر ارائه بده.
برای همین اومده از شاسیهای مشبکی و داربستی استفاده کرده، تا قشنگ وزن موتور رو به حداقل برسونه. موتورهای این برند اتریشی، یکی از پرشتابترین موتورهای پلاک ملی ایرانه.
یاماها MT15
لابلای نیِکِدهای ژاپنی، میتونیم اسم این موتور رو تو لیست راهنمای خرید موتور با ۴۰۰ میلیون تومن، ثبت کنیم.
MT15 یه موتور باکیفیت و با اصالته. اگه از جلو به چراغهای این موتور نگاه کنیم، یاد کاراکتر فیلم بیگانهها میوفتیم، همون قدر خشن.
MT15 از یه اِنجین تک سیلندر، چهار زمانه، چهار سوپاپ، ۱۵۵ سی سی و مایع خنک ساخته شده که میتونه قدرتی معادل ۱۸.۴ اسب بخار در ۱۰۰۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۱۴.۱ نیوتن متر در ۷۵۰۰ دور در دقیقه تولید کنه، با حداکثر سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت.
کاملا واضحه که با این اعداد و ارقام و با این اِنجین، MT15 یکی از بهترین موتورها تو رنج قیمتی خودشه.
بهترین موتور سیکلت تا ۱۰۰ میلیون تومان ۱۴۰۲
راهنمای خرید موتور برای اسپرت سوارها
تو این کلاس، حرف زیادی برای گفتن نیست، چون واقعا موتوری که تو این کلاس باشه و کیفیت خیلی خوبی هم داشته باشه، واقعا کمه.
هست مدل زیر ۴۰۰ میلیون تومن با اِنجین ۲۵۰ سی سی، ولی کیفیت و اصالتی که باید داشته باشه رو نداره. مثل سی اِف مدل ۲۵۰ ریس.
همه چیزش عالیه ولی بازم چینیه، سرویس و خدمات درست درمونی نداره، بازار خیلی خوبی هم نداره. البته این یه نظریه شخصیه.
حالا بریم یه موتور با اصالت، خوشگل و جذاب معرفی کنیم.
یاماها R15
بله یاماها R15، یه موتور تو سبک رِیسه. بعد از اینکه MT15 وارد ایران شد و استقبال گرمی ازش به عمل اومد، اَخَوی ایشون که میشه همون R15 رو هم وارد ایران کردن.
بررسی و مشخصات فنی موتور سیکلت یاماها R15
اِنجین این موتور تک سیلندر، چهار زمانه، چهار سوپاپ، ۱۵۵ سی سی و مایع خنکه و میتونه ۱۸.۴ اسب بخار در ۱۰۰۰۰ دور در دقیقه قدرت و ۱۴.۱ نیوتن متر در ۸۵۰۰ دور در دقیقه گشتاور تولید کنه، با حداکثر سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت. خداییش با مشخصاتی که داره، واقعا خوبه و میشه هم تو شهر و هم تو جاده ازش استفاده کرد.
راهنمای خرید موتور برای کافه رِیس سوارها
خب بریم سراغ این سبک از موتور که خیلی شیک و باکلاسه و در عین حال کلاسیک هم هست.
تنها موتور کافه رِیسی که میشه تو لیست بهترین موتورهای زیر ۴۰۰ میلیون تومن آورد، مدل یاماها XSR 155. قشنگ حس نوستالژی میده به آدم، حس کلاسیک، حس خاص بودن. و چقدر شیک و مینیماله این موتور.
یاماها برای این موتور از یه اِنجین تک سیلندر، چهار زمانه، چهار سوپاپ، ۱۵۵ سی سی و مایع خنک استفاده کرده.
قدرت و گشتاوریم که میتونه تولید کنه، به ترتیب ۱۹ اسب بخار در ۱۰۰۰۰ دور در دقیقه و ۱۴.۷ نیوتن متر در ۸۵۰۰ دور در دقیقهست.
حتما طرفدارای کافه رِیس و سبک کلاسیک، یه دور با این موتور بزنن، مطمئنا مجذوبش میشن.
راهنمای خرید موتور برای آفرود سوارها یا تِریل سوارها
خب اگه دنبال یه موتوری هستین که هم بشه باهاش تو سطح شهر رانندگی کرد و هم بشه بری جنگل، دشت و …، بهترین و تنها گزینه تو این لیست، موتور یاماها WR155 هست.
یاماها برای این موتور مثل موتورهای ۱۵۵ سی سی دیگش، از یه اِنجین تک سیلندر، چهار زمانه، چهار سوپاپ و مایع خنک استفاده کرد، که میتونه ۱۶.۵ اسب بخار در ۱۰۰۰۰ دور در دقیقه اسب بخار قدرت و ۱۴.۳ نیوتن متر در ۶۵۰۰ دور در دقیقه تولید کنه. این موتور، ارزونترین تِریل خارجیه که تو ایران هست.
راهنمای خرید موتور برای کُروزِر سوارها
سبک کُروزِر، یه سبک آمریکاییه که تو فیلمهای هالیوودی خیلی ازش استفاده میشه، مخصوصا برند هارلی دیویدسون.
تو ایرانم الان داریم، ولی هیچ کدومشون برند معروف یا معتبری نیستن، به غیر از باجاج.
اما قیمت خیلی بالایی دارند!! ظاهر واقعا قشنگ و خاصی دارن ولی کیفیتی نمیشه گفت، چون تا حالا کُروزِری که از یه برند معروفی باشه، تو ایران نبوده.
تو این کلاس بِندا راک هست، بِندا ۲۴۹ هست، آکوِیلا هم هست.
هر سه مدل هم از یه اِنجین ۲۴۹ سی سی، دو سیلندر، چهار زمانه، هشت سوپاپ و مایع خنک ساخته شدن. اما اَوِنجِر باجاج، شناخته شده هستش.
درسته مثل اونا خفن و لاکچری نیست، ولی از یه برند معتبریه.
اِنجین این موتور، تک سیلندر، چهار زمانه، ۲۲۰ سی سی و مایه خنکه که میتونه قدرتی معادل ۱۸.۷ اسب بخار در ۸۵۰۰ دور در دقیقه و گشتاوری معادل ۱۷.۵۵ نیوتن متر در ۷۰۰۰ دور در دقیقه تولید کنه.
حرف آخر
خب مقاله راهنمای خرید موتور سیکلت از ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومن هم، تموم شد.
اگه یه نگاه کلی بکنیم، میبینیم با پارسال با این پول چی میتونستیم بخریم و الان باید چی بخریم.
اگه این مطلب رو پارسال می نوشتم، صد در صد مدلهای زیادی رو باید اسم میبردیم. ولی… . بگذریم. امیداروم از این مقاله لذت برده باشید.
اگه سوال یا نظری در این خصوص دارین، در قسمت کامنتها با ما درمیون بزارین 😊