فروشگاه اینترنتی انواع موتور سیکلت جدید {نقد و اقساط}
0 محصولات نمایش سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

معرفی برند هوندا Honda

تاریخچه و معرفی برند هوندا Honda

تو این مقاله قراره در مورد بزرگ‌ترین شرکت موتور سازی در جهان صحبت کنیم.

 

هوندا موتور یه شرکت چند ملیتیه که از سال ۱۹۵۹ میلادی تا به الان بزرگ‌ترین کارخونه موتور سازی در جهان رو داره.

 

البته فقط تو ساخت موتور جایگاه بالایی نداره. هوندا سال ۲۰۰۱ هم دومین خودروساز ژاپن شد و بعد از ۱۴ سال هم تبدیل شد به هشتمین خودروساز جهان.

 

روند پیشرفت این شرکت خیلی سریع بود و میشه گفت تو ساخت هوش مصنوعی یکی از پیش‌قَراوُل‌ها بود.

 

از سال ۱۹۸۶ تحقیقات هوندا روی هوش مصنوعی شروع شد و سال ۲۰۰۰، ربات ASIMO رو معرفی کرد. ولی ول کن که نبود، همش دنبال عمیق شدن تو تکنولوژی بود.

 

همین روند باعث شد تا سال ۲۰۱۲ وارد عرصه هوافضا بشه.

 

این همون ژاپنی بود که آمریکا با ساخت بمب هسته‌ای توسط دانشمندش اوپنهایمر، هیروشیماش رو با خاک یکسان کرد.

 

ژاپنی‌هام یه روزی جهان سوم بودن، ولی الان اونا کجان و ما کجا!! اما این هوندا چه جوری شکل گرفت؟

 

تاریخچه موتور سیکلت هوندا Honda

 

تاریخچه هوندا

در سال ۱۹۰۶، سویشیرو هوندا موسس هوندا موتور، در ژاپن متولد شد.

 

سویشیرو در طول زندگیش، همیشه دنبال ساخت وسایل موتوری بود. کلا مکانیکی رو دوست داشت.

 

اولین گاراژ شخصی اون، یه گاراژ برای ساخت رینگ‌های پیستونی بود که در سال ۱۹۳۷ تاسیسش کرد.

 

از اون موقع کِش مَکِش‌های زیادی رو طی کرد تا بتونه محصول با کیفیتی تولید کنه و این اتفاق هم افتاد و سال ۱۹۴۱ برا تویوتا رینگ پیستونی تولید کرد.

 

با شروع جنگ جهانی دوم، سویشیرو مجبور شد که با همکاری بقیه شرکت‌ها، شروع کنه به ساخت ملخ‌های هواپیماهای نظامی ارتش ژاپن.

 

شاید جنگ جهانی دوم نقطه عطف سویشیرو بود. بعد از اینکه کارخونه‌های ژاپن توسط بمب افکن‌های آمریکا کلا نابود شد، سویشیرو با باقیمونده‌ی تجهیزات و کارخونه‌ها، موسسه تحقیقاتی و فنی هوندا رو در سال ۱۹۴۶ تاسیس کرد.

 

 

اولین موتور سیکلت کامل هوندا

در اون زمان استفاده از دوچرخه خیلی رایج بود. برای همین هوندا اومد رو همین دوچرخه‌ها کار کرد.

 

ایده‌اش هم این بود که یه دوچرخه بسازه که یا با سوخت یا برق حرکت کنه. برا همین اومد از ژنراتور رادیویی استفاده کرد و یه دوچرخه با موتور کمکی ساخت.

 

بعد از اینکه ساخت این دوچرخه موفقیت زیادی داشت، سویشیرو رفت سراغ یه موتور توسعه یافته و تونست سال ۱۹۴۷ اولین موتور سیکلت هوندا رو با نام مدل A بسازه.

 

اولین موتور سیکلت هوندا در جهان

 

ولی این تازه اول راه هوندا بود و سال ۱۹۴۹ اولین موتور سیکلت کامل هوندا معرفی شد، تا شروع دوران هوندا موتور رو رقم بزنه.

 

 

هوندا به جهان معرفی می‌شود!

از سال ۱۹۵۰ به بعد، هوندا همون طور که روی تکنولوژی و توسعه‌ی محصولاتش کار می‌کرد، خودش رو به جهان هم معرفی کرد.

 

مسابقات جزیره‌ی من، یکی از قدیمی‌ترین مسابقات موتور سواری بود که بعد از اون مسابقات جایزه بزرگ شکل گرفت.

 

هوندا با اینکه شرایط سختی رو داشت، اما از سال ۱۹۵۴ خودشو وارد مسابقات جزیره من کرد.

 

مسابقات موتور سواری و حضور هوندا در آن

 

تا اینکه ۵ سال بعد تونست بلاخره تو رده‌های ۱۲۵ سی سی و ۲۵۰ سی سی اولین پیروزی خودش رو جشن بگیره.

 

در کنار اینکه داشت رو موتورهای مسابقه‌ای کار می‌کرد، اولین اسکوتر هوندا رو ساخت و اواخر دهه‌ی ۵۰ هم وارد آمریکای شمالی شد.

 

در نهایت هوندا مسیر تبدیل شدن به بزرگ‌ترین شرکت‌ موتورسازی در جهان رو پیدا کرد.

 

 

هوندا در ایران

وقتی حرف از هوندا می‌شه، یاد هوندا CG 125 برای ما ایرانیا زنده می‌شه. هوندا دومین شاید هم سومین برند ژاپنی بود که وارد ایران شد.

 

از همون اول بدجوری طرفدار پیدا کرد. چه ۱۲۵ چه اون موتور آفرودش که تو ۸ سال جنگ ایران و عراق استفاده می‌شد. هر دوتاش هم مدل طرحش تو ایران هست.

 

برند هوندا در ایران

 

۱۲۵ که دیگه هیچی، هر کسی که میاد یه شرکت موتورسازی ثبت می‌کنه، به طُرفَه العینی میاد یه ۱۲۵ میزنه و می‌گه در راستای پیشرفت صنعت موتور سیکلت کشور عزیزمان!!

 

دست شما درد نکنه زحمت می‌کشین واقعا، خدا خیرتون بده که اینقدر خوبین شما!!

 

محصولات هوندا از موقعی که کلاس اسکوتر باب شد، تو ایران رونق زیادی گرفت.

 

می‌شه گفت اسکوترهای هوندا نسبت به اسکوترهای شرکت‌های دیگه‌ ژاپن، مدل‌های بیشتری ازش وارد ایران می‌شه. حالا کدوم مدل‌ها؟

 

بریم در ادامه مطلب با موتورهای هوندا تو ایران آشنا بشیم و بررسی‌شون هم بکنیم.

 

موتور سیکلت هوندا اسکوپی 110

 

موتور سیکلت هوندا اسکوپی ۱۱۰

هوندا اسکوپی ۱۱۰ در سال ۲۰۱۰ وارد بازار آسیا شد. این موتور یکی از محصولات پرطرفدار هونداست که با طراحی و سایز کوچیکش، مناسب استفاده‌ی درون شهریه.

 

اسکوپی ۱۱۰ یه انجین ۱۱۰ سی سی، چهار زمانه، هوا خنک و انژکتوری داره و می‌تونه قدرت ۹ اسب بخار و گشتاور ۹.۳ نیوتن متر تولید کنه.

 

حجم انجین ۱۰۹.۵ سی سی
نوع انجین تک سیلندر، چهار زمانه، هوا خنک
سیستم سوخت رسانی انژکتوری
ترمز جلو دیسکی / CBS
ترمز عقب کاسه‌ای
تعلیق جلو تلسکوپی
تعلیق عقب تک کمک فنر
مخزن سوخت ۴.۲ لیتر
ویژگی‌ها آیدلینگ استاپ، سنسور جک، USB

 

موتور سیکلت هوندا بیت 110

 

موتور سیکلت هوندا بیت ۱۱۰

هوندا بیت یه جورایی تلفیق کلیک و هوندا ویو، یعنی از نوع اسکوتر و جمع و جوری ویو رو داره.

 

انجین این موتور ۱۱۰ سی سی و از نوع تک سیلندر، چهار زمانه و هوا خنکه و می‌تونه حداکثر قدرت ۸.۶۸ اسب بخار در ۷۵۰۰ دور در دقیقه با گشتاور ۹.۲۱ نیوتن متر در ۶۰۰۰ دور در دقیقه تولید کنه.

 

حجم انجین ۱۱۰ سی سی
نوع انجین تک سیلندر، چهار زمانه، هوا خنک
سیستم سوخت رسانی انژکتوری
ترمز جلو دیسکی
ترمز عقب کاسه‌ای
تعلیق جلو تلسکوپی
تعلیق عقب تک کمک فنر / مونوشاک
مخزن سوخت ۴ لیتر
ویژگی‌ها چراغ روز، USB

 

موتور سیکلت هوندا ویو 125

 

موتور سیکلت هوندا ویو ۱۲۵

هوندا مدل ویو، یه موتور کابه که طرحش به اندازه هوندا ۱۲۵ هستش، ولی به وُفور پیدا می‌شه.

 

قبل از اینکه موتورهای اسکوتر وارد ایران بشن و طرفدار پیدا کنن، موتورهای کاب بودن که طرفدار داشتن. این موتور از یه انجین ۱۲۴.۵ سی سی، تک سیلندر، چهار زمانه و هوا خنک بهره می‌بره.

 

حداکثر قدرتی هم که می‌تونه تولید کنه، ۶.۷۶ اسب بخار در ۷۵۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۱۰ نیوتن متر در ۵۰۰۰ دور در دقیقه‌ست.

 

حجم انجین ۱۲۴.۵ سی سی
نوع انجین تک سیلندر، چهار زمانه، هوا خنک
سیستم سوخت رسانی انژکتوری
ترمز جلو دیسکی
ترمز عقب کاسه‌ای
تعلیق جلو تلسکوپی
تعلیق عقب دوبل کمک فنر
مخزن سوخت ۸ لیتر
ویژگی‌ها سیستم ضد سرقت

 

موتور سیکلت جینیو Genio 110

 

موتور سیکلت هوندا جینیو ۱۱۰

هوندا جینیو هم تا حدودی شبیه هوندا اسکوپیه، با این تفاوت که سبک طراحی اسکوپی نسبت به جینیو کلاسیک‌تره.

 

انجین این موتور ۱۱۰ سی سی و از نوع تک سیلندر، چهار زمانه و هوا خنکه، که می‌تونه قدرتی معادل ۸.۸۵ اسب بخار در ۷۵۰۰ دور در دقیقه با گشتاور ۹.۳ نیوتن متر در ۵۵۰۰ دور در دقیقه تولید کنه.

 

حجم انجین ۱۱۰ سی سی
نوع انجین تک سیلندر، چهار زمانه، هوا خنک
سیستم سوخت رسانی انژکتوری
ترمز جلو دیسکی / CBS
ترمز عقب کاسه‌ای
تعلیق جلو تلسکوپی
تعلیق عقب بازوی متحرک
مخزن سوخت ۴.۲ لیتر
ویژگی‌ها درگاه USB

 

موتور سیکلت هوندا کلیک و واریو کلیک

 

موتور سیکلت هوندا کلیک و واریو کلیک

بذارید اول داستان کلیک و واریو کلیک رو بگم. هوندا کلیکی که تو ایران هست، توسط دوتا کشور ساخته می‌شه.

 

تایلند و اندونزی. هوندا کلیک رو تایلند می‌زنه، واریو کلیک رو اندونزی می‌زنه و تمام. هر کدوم هم چندتا مدل دارن که انجین‌شون فقط باهم فرق داره.

 

کلیک یه موتور با انجین ۱۲۵ سی سی و یه موتور با انجین ۱۵۰ سی سی داره. واریو کلیک هم این دوتا رو تو یه مقطعی زد و بعد رفت سراغ ۱۶۰ سی سی و اونم عرضه کرد.

 

۱۲۵ سی سی ۱۵۰ سی سی ۱۶۰ سی سی
حجم انجین ۱۲۴.۸۸ سی سی ۱۵۰ سی سی ۱۵۶.۹ سی سی
نوع انجین تک سیلندر، چهار زمانه، آب خنک تک سیلندر، چهار زمانه، آب خنک هوا خنک تک سیلندر، چهار زمانه، آب خنک
سیستم سوخت رسانی انژکتوری انژکتوری انژکتوری
ترمز جلو دیسکی / CBS دیسکی / CBS دیسکی / CBS
ترمز عقب کاسه‌ای / CBS کاسه‌ای / CBS دیسکی / CBS
تعلیق جلو تلسکوپی تلسکوپی تلسکوپی
تعلیق عقب تک کمک فنر تک کمک فنر تک کمک فنر
مخزن سوخت ۵.۵ لیتر ۶ لیتر ۵.۵ لیتر
ویژگی‌ها چراغ روز، آیدلینگ استاپ، سنسور جک، USB چراغ روز، آیدلینگ استاپ، سنسور جک، USB چراغ روز، آیدلینگ استاپ، سنسور جک، USB

 

موتور سیکلت هوندا ADV

 

موتور سیکلت هوندا ADV150

تنها اسکوتری که می‌شه به اون گفت دومنظوره، همین ADV هونداست.

 

این موتور جوری طراحی شده که نه فقط مناسب آسفالته، بلکه برای جاده‌های خاکی هم مناسبه.

 

انجین هوندا ADV ۱۴۹ سی سی و از نوع تک سیلندر، چهار زمانه و آب خنکه، که می‌تونه حداکثر قدرت ۱۴.۵ اسب بخار در ۸۵۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۱۳.۸ نیوتن متر در ۶۵۰۰ دور در دقیقه تولید کنه.

 

این موتور دوتا مدل داره که تو ایرانم هست، یکی ۱۵۰ سی سی و یکی هم ۱۶۰ سی سی، که البته ما مشخصات ۱۵۰ سی سی رو آوردیم.

 

حجم انجین ۱۴۹ سی سی
نوع انجین تک سیلندر، چهار زمانه، آب خنک
سیستم سوخت رسانی انژکتوری
ترمز جلو دیسکی / ABS
ترمز عقب دیسکی
تعلیق جلو تلسکوپی
تعلیق عقب دوبل کمک فنر
مخزن سوخت ۷.۹ لیتر
ویژگی‌ها آیدلینگ استاپ، چراغ روز، سنسور جک

 

موتور سیکلت هوندا PCX

 

موتور سیکلت هوندا PCX

PCX هوندا یکی از بهترین موتورای اسکوتری تو ایرانه، یعنی اگه دنبال یه اسکوتر درجه یک هستین، این موتور رو بهتون پیشنهاد می‌کنیم.

 

این موتور هم مثل ADV دوتا مدل داره، یکی ۱۵۰ و یکی هم ۱۶۰ سی سی. انجین مدل ۱۶۰ سی سی PCX، ۱۵۷ سی سی و از نوع تک سیلندر، چهار زمانه، و آب خنکه، که می‌تونه حداکثر قدرت ۱۵.۸ اسب بخار در ۸۵۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۱۱.۱ نیوتن متر در ۶۵۰۰ دور در دقیقه تولید کنه.

 

حجم انجین ۱۵۷ سی سی
نوع انجین تک سیلندر، چهار زمانه، آب خنک
سیستم سوخت رسانی انژکتوری
ترمز جلو دیسکی / ABS
ترمز عقب دیسکی
تعلیق جلو تلسکوپی
تعلیق عقب دوبل کمک فنر
مخزن سوخت ۸.۱ لیتر
ویژگی‌ها آیدلینگ استاپ، چراغ روز، سنسور جک، کی‌لیس

 

موتور سیکلت هوندا فورزا forza

 

موتور سیکلت هوندا فورزا

موتورای اورژانس رو دیدین که خیلی ابعاد بزرگی دارن؟ این موتورا همون هوندا فورزاست.

 

این موتور رو میشه یه جورایی هم بهش گفت تورینگ ولی نباید توقع تورینگو ازش داشت.

 

انجین فورزا ۲۴۹ سی سی، تک سیلندر، چهار زمانه و مایع خنکه، که می‌تونه حداکثر قدرت ۲۲.۷ اسب بخار در ۷۷۵۰ دور در دقیقه و گشتاور ۲۱ نیوتن متر در ۵۰۰۰ دور در دقیقه تولید کنه.

 

حجم انجین ۲۴۹ سی سی
نوع انجین تک سیلندر، چهار زمانه، مایع خنک
سیستم سوخت رسانی انژکتوری
ترمز جلو دیسکی / ABS
ترمز عقب دیسکی
تعلیق جلو تلسکوپی
تعلیق عقب دوبل کمک فنر
مخزن سوخت ۱۲ لیتر
ویژگی‌ها آیدلینگ استاپ، چراغ روز، سنسور جک، کی‌لیس، سیستم کنترل ترکشن، USB، سیستم صوتی و …

 

موتور سیکلت هوندا CB 190

 

موتور سیکلت هوندا CB190

هوندا مدل CB190 یه موتور استاندارد کلاس کافه‌ ریسه.

 

طراحی موتورهای کافه ریس کلاسیک هستش که هم با کلاس‌ان و هم راحت. این موتور از یه انجین ۱۹۰ سی سی، تک سیلندر، چهار زمانه و هوا خنک بهره می‌بره.

 

CB190 می‌تونه حداکثر قدرت ۱۶.۸ اسب بخار در ۸۰۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۱۵ نیوتن متر در ۷۰۰۰ دور در دقیقه تولید کنه.

 

حجم انجین ۱۹۰ سی سی
نوع انجین تک سیلندر، چهار زمانه، هوا خنک
سیستم سوخت رسانی انژکتوری
ترمز جلو دیسکی / ABS
ترمز عقب دیسکی
تعلیق جلو تلسکوپی
تعلیق عقب تک کمک فنر
مخزن سوخت ۱۵ لیتر
ویژگی‌ها چراغ روز، سیستم هوشمند

 

موتور سیکلت هوندا CRF250

 

موتور سیکلت هوندا CRF250

یکی از بهترین موتورهای دو منظوره در ایران، همین موتور CRF250 هونداست.

 

این موتور رو هم میشه تو سطح شهر و هم تو سطح ناهموار مثل تپه ازش استفاده کرد. به‌علاوه میشه به عنوان یه موتور تورینگ هم ازش اسم برد.

 

انجین هوندا CRF250 ۲۴۹ سی سی، تک سیلندر، چهار زمانه و آب خنک، که می‌تونه حداکثر قدرت ۲۲.۶ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۲ نیوتن متر در ۶۷۵۰ دور در دقیقه تولید کنه.

 

حجم انجین ۲۴۹ سی سی
نوع انجین تک سیلندر، چهار زمانه، آب خنک
سیستم سوخت رسانی انژکتوری
ترمز جلو دیسکی / ABS
ترمز عقب دیسکی / ABS
تعلیق جلو تلسکوپی
تعلیق عقب تک کمک فنر قابل تنظیم
مخزن سوخت ۷.۸ لیتر
ویژگی‌ها امکان تورینگ، کلید ترمز ABS

 

موتور سیکلت هوندا CBR250RR

 

موتور سیکلت هوندا CBR250RR

خب بریم سراغ آخرین موتوری که تو این مقاله بررسیش می‌کنیم. CBR 250RR، یه موتور در کلاس سوپر اسپورته که از جذابیتش نگم براتون.

 

این موتور یکی از خفن‌ترین موتورهاییه که تو ایران میشه ازش استفاده کرد. یه جورایی برای ما حکم موتور سنگین رو داره.

 

انجین این موتور ۲۴۹.۸ سی سی، دو سیلندر، چهار زمانه، هشت سوپاپه و آب خنکه، که می‌تونه حداکثر قدرتی معادل ۳۸.۲ اسب بخار در ۱۲۵۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۲۳.۳ نیوتن متر در ۱۱۰۰۰ دور در دقیقه تولید کنه.

 

این موتور بیشترین قدرت و گشتاور رو بین رقبای خودش تولید می‌کنه.

 

حجم انجین ۲۴۹.۸ سی سی
نوع انجین تک سیلندر، چهار زمانه، آب خنک
سیستم سوخت رسانی انژکتوری
ترمز جلو دیسکی / ABS
ترمز عقب دیسکی / ABS
تعلیق جلو تلسکوپی معکوس
تعلیق عقب تک کمک فنر گازی ۵ حالته
مخزن سوخت ۱۴.۵ لیتر
ویژگی‌ها دارای ۳ حالت رانندگی، دریچه گاز الکترونیکی، اسلیپر کلاچ، کوییک شیفتر

 

لیست کامل انواع برندهای موتور سیکلت {ایرانی و خارجی}

 

حرف آخر

خب رسیدیم به حرف آخر این مقاله. هوندا از سال ۲۰۰۰ به این طرف، کلا رفت تو فاز دنیای هوش مصنوعی و نه فقط هوندا، بلکه تموم کمپانی‌های بزرگ جهان رفتن به سمت دنیای به‌روزتر.

 

اون وقت ما هنوز اندر خم یه کوچه‌ایم!! ما هنوز تو مسئله‌ی گواهینامه برای بانوان گیر کردیم، بعد اونا … بی‌خیال

 

 

اگه سوال یا نظری در این خصوص دارین، در قسمت کامنت‌ها با ما درمیون بزارین 😊

 

پدال، مرکز تخصصی فروش موتور سیکلت

دیدگاه‌های نوشته

*
*